Ahad, 24 Februari 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Bukan kejar harta wang

Posted:

Kuala Lumpur: Dia masih muda, 'bergetah' dan bergaya, tetapi wanita berusia 23 tahun ini sanggup menjadi calon isteri pelakon radio popular 1970-an hingga 1980-an, Ibrahim Othman, 83, yang kini terlantar di Pusat Jagaan Al-Fikrah Malaysia (Fikrah), Sungai Sekamat, Kajang, dekat sini.

Bagi Shaliana Mohd Misnan, dia bukan mengejar harta dan wang, sebaliknya yakin mampu memenuhi kriteria calon isteri warga emas itu kerana pernah menguruskan arwah suaminya yang menderita akibat barah, beberapa tahun lalu.

Tambahan pula, jarak usianya dengan arwah suami hampir 30 tahun. Mereka berkahwin selama empat tahun.

Ibu tunggal yang mempunyai seorang anak ini berkata, pengalaman menjaga arwah suaminya yang sakit membentuk sifat penyabar biarpun jodoh mereka tidak panjang apabila arwah menghembuskan nafas terakhir di sisinya, dua tahun lalu.

Foto

SHALIANA (kanan) ada pengalaman menguruskan arwah suami yang menghidap barah. Dia bersama bapanya, Mohd Misnan ketika ditemui wartawan Metro Ahad.


"Saya tawarkan diri sebab ada pengalaman menjaga arwah suami dan yakin mampu menjaga Pak Berahim dari segi mental dan fizikal.

Dapatkan akhbar Metro Ahad untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/23

Perompak 'baik hati'

Posted:

Kuala Berang: Seorang perompak sempat menawarkan diri untuk membancuh susu sebaik mendengar seorang mangsanya yang juga kanak-kanak berusia dua tahun menangis ketika merompak sebuah rumah bersama dua rakan di Kampung Durian Kasim, Ajil, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 3 pagi, rumah milik Mustafa Khatib Mohamad, 67, yang tinggal bersama lapan ahli keluarganya dimasuki tiga lelaki bertopeng dan bersenjatakan pisau melalui tingkap belakang di bahagian dapur.

Kejadian itu menyebabkan mangsa mengalami kerugian RM15,000 apabila wang tunai, barang kemas dan beberapa telefon bimbit mereka dilarikan perompak.

Mangsa, Wan Habibah Wan Ismail, 31, berkata, ketika kejadian, suaminya, Mohd Nasrudin Mustafa, 34, menidurkan anak, Mohd Rayyan Zikri, 2, yang menangis sebelum bilik tidur mereka diserbu perompak.

Foto

MOHD Nasrudin memangku anaknya yang masih trauma selepas kejadian sambil Zawilah menunjukkan tingkap dapur yang diumpil.


"Suami diarah menunjukkan bilik tidur mentua dan dia terpaksa akur dengan arahan perompak kerana ada antara mereka memegang pisau, manakala saya dibawa ke bilik tidur adik ipar, Mohd Nurul Hadi.

Dapatkan akhbar Metro Ahad untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/23
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved