Rabu, 13 Mac 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


FAM ubah peraturan perpindahan

Posted:

Kelana Jaya: Mana-mana pemain tempatan yang gagal menepati kehendak pasukan mungkin digugurkan pada pertengahan musim.

Ini kerana buat kali pertama Persatuan Bola sepak Malaysia (FAM) membenarkan tiga pemain tempatan didaftarkan pada jendela perpindahan kedua Liga Malaysia bermula 8 hingga 22 April ini.


"Sebelum ini hanya pemain import dibenarkan untuk ditukarkan, namun ini langkah yang sememangnya terdapat dalam peraturan pertandingan Peraturan 4.5.5," kata Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin.

Menurutnya, pasukan terbabit boleh mendaftarkan pemain baru atau pemain yang masih bersama dengan pasukan lain.


"Namun bagi pemain yang bersama pasukan lain, kedua-dua pasukan terbabit perlu bersetuju. Ini permulaan, mungkin selepas ini lebih ramai pemain tempatan dibenarkan untuk didaftarkan pada jendela perpindahan kedua seperti Liga Perdana Inggeris," katanya.


Paling dinantikan pastinya pendaftaran membabitkan dua pemain yang pernah berkelana di Portugal, Mohd Nazmi Faiz Mansor (PKNS FC) dan Ahmad Fakri Saarani yang kini bersama Kelantan.

Foto

HAMIDIN (kanan) mengadakan sidang media di FAM.

Ia juga pasti menggembirakan Johor Darul Takzim (JDT) yang dilapor berhasrat menukar beberapa pemainnya dengan pasukan Liga Perdana negeri itu.


"Langkah ini bagi memastikan pasukan dapat menggantikan pemain yang mengalami kecederaan jangka panjang selain mereka yang tidak mempamerkan prestasi yang baik." Sementara itu, Hamidin turut menjelaskan satu seminar pengadil diadakan pada 27 Jun bagi merungkai segala isu tentang insiden membabitkan pengadil sebelum ini.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/13

Perjalanan berbaloi

Posted:

Kuala Lumpur: Perjalanan ratusan kilometer dari Kota Bharu ke Kuala Lumpur semata-mata untuk merasai kehangatan Karnival Futsal Milo Hidup Bola (KFMHB) 2013 siri pertama di Orbit De Futsal, Segambut menjadi kenangan terindah buat Klinik Wakaf Siku 8 apabila muncul juara kategori Bawah 16 Tahun.

Skuad bimbingan Dr Md Ariff Ikram Zakaria itu mempamerkan permainan menarik dan berjaya membenam Freeze FC B dari Serdang, 4-0 pada aksi final. Gol Klinik Wakaf Siku 8 itu dihasilkan Muhammad Hakimi Mokhtar, Ezzat Mohamed Zin, Muhammad Nazmie dan Mohamad Syahmi Ikram Zahidan.


Klinik Wakaf Siku 8 melangkah ke final selepas melenyapkan impian Lawang FC dari Selayang, 3-1 pada separuh akhir manakala Freeze FC B menewaskan Futsal Galaxy Assiotes (FGA), 4-1.

Kategori Bawah 12 Tahun pula menjadi milik skuad Taman Cempaka Sari (TCS) dari Kuala Lumpur yang menang tipis 2-1 ke atas MB Kids A. Pada separuh akhir, TCS menang mudah 4-0 ke atas C4 Jr manakala MB Kids A mengalahkan Stylo Mylo dari Johor Bahru, 2-0.


Pemenang kedua-dua kategori menerima RM800, pingat dan barangan Figos manakala naib juara (RM600), ketiga (RM400) dan keempat (RM400).


Turut hadir menyaksikan kemeriahan KFMHB, Pengurus Pemasaran Sukan Nestle Products Sdn Bhd Ng Ping Loong dan Eksekutif Pemasaran Sukan Kerwin Lim. Klinik Wakaf Siku 8, Freeze FC B, Lawang FC, FGA, TCS, MB Kids A, C4 Jr dan Stylo Mylo akan mewakili Kuala Lumpur ke saingan Grand Final di Sports Planet Ampang, pada Julai.

Siri kedua KFMHB berlangsung di Manjung Indoor Sports Arena (MISA), Perak, Ahad ini dan siri ketiga di Safira Sport Planet, Pulau Pinang, pada 24 Mac. Maklumat lanjut, layari laman www.syoknyasukan.com atau hubungi Nik Muhd Radzi 019 3519934 dan Zack 019 9444334.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/13
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved