Rabu, 13 Mac 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Ajal ditimpa pokok

Posted:

Kuala Lumpur: Seorang wanita warga Indonesia yang sedang tidur, maut apabila bilik dihuni di sebuah rumah di kawasan setinggan Jalan Dewan Sulaiman 1, Kampung Baru, di sini, dihempap sebatang pokok yang tumbang dalam kejadian hujan lebat dan angin kencang, semalam.

Dalam kejadian jam 4 petang itu, mangsa dikenali sebagai Ro'a, 52, meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di seluruh tubuh.


Manakala, seorang lagi lelaki dikenali sebagai Audi Mohd, 45, cedera di dada dipercayai patah tulang rusuk dan dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan lanjut.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad, mengesahkan pihaknya menerima laporan kejadian itu dan mayat mangsa dibawa ke HKL untuk bedah siasat.


Sementara itu, hujan lebat dan angin kencang di ibu kota hampir dua jam mengakibatkan 29 lokasi terbabit dengan kejadian pokok tumbang menghempap rumah dan kenderaan.


Datuk Bandar Datuk Ahmad Phesal Talib berkata, angin kencang dan ribut kuat juga menyebabkan dahan menimpa laluan monorel dekat Jalan Sultan Ismail berhampiran persimpangan pusat beli-belah Maju Junction, di sini.

Foto

ANGGOTA penyelamat bertungkus-lumus mengeluarkan mangsa.

"Ini menyebabkan perkhidmatan monorel terganggu dan terhenti selama 30 minit sebelum kawasan itu dibersihkan.


"Manakala sebanyak 20 kenderaan yang diletakkan di tempat letak kereta swasta berdekatan Bangunan AIA di Jalan Ampang rosak teruk apabila sebatang pokok besar tumbang," katanya yang melawat tempat kejadian.

Katanya, sebanyak enam kenderaan di Jalan Haji Taib 4 dan sebuah kereta di Jalan Ipoh serta tiga lagi kenderaan di Jalan Bunos turut rosak dihempap pokok tumbang.


"Kejadian ribut itu juga menyebabkan bumbung sebuah restoran di Jalan Kampung Baru ranap.


"Namun, tiada kemalangan jiwa atau kecederaan dilaporkan berikutan premis itu belum memulakan operasi," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/13
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved