Jumaat, 29 Mac 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Tak hirau Artikel 88, perkasakan Harimau

Posted:

Kelana Jaya: Ketua jurulatih negara Datuk K Rajagobal tetap fokus memperkasakan skuad kebangsaan walaupun bakal berdepan tuduhan melanggar Artikel 88.

Menurut pengendali berusia 56 tahun itu, tiada apa yang hendak diperkatakan dan fokusnya kini hanya untuk skuad negara yang mempunyai jadual padat sepanjang tahun ini.


"Saya belum terima surat, tiada apa untuk komen. Hanya laporan di media, itu saja," katanya di Wisma FAM, petang semalam.

Jawatankuasa Tatatertib FAM kelmarin memutuskan untuk menghantar surat pertuduhan terhadap Rajagobal susulan kenyataannya mengenai kekurangan penyerang berkualiti di jentera serangan skuad kebangsaan menyebabkan kekalahan 1-4 kepada Arab Saudi.


Pengendali yang pernah memenangi pingat emas Sukan SEA dan Piala AFF itu turut menyentuh kedudukan penyerang beberapa pasukan tempatan seperti Angkatan Tentera Malaysia, Selangor dan Kelantan dengan ketiga-tiganya diketuai penyerang import iaitu Marlon Alex James, Francis Forkey Doe dan Keita Mandjou. Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM Datuk Taufek Abd Razak selepas membuat penelitian terhadap kenyataan terbabit berkata, terdapat merit untuk membuat pertuduhan terhadap Rajagobal yang bakal dihantar minggu depan.


Menurutnya, Rajagobal seperti yang dikatakannya sebelum ini, fokusnya hanya terhadap skuad kebangsaan.

Foto

Datuk K Rajagobal (kiri).

Skuad kendalian Rajagobal kini bersaing dalam aksi kelayakan Piala Asia 2015 dengan tiga perlawanan berlangsung pada hujung tahun ini dan baki satu pertemuan pada tahun depan.


Namun Harimau Malaya yang berada di ranking ke-164 dunia dijangka mengharungi aksi persahabatan antarabangsa yang padat pada Jun dan Julai terutamanya dengan kehadiran kelab terbaik dunia seperti Chelsea dan Barcelona selain Belanda yang turut dilapor berminat singgah di Kuala Lumpur.

Rajagobal yang mula melatih skuad negara pada 2009 mempunyai kontrak hingga hujung tahun ini selepas dilantik menggantikan B Sathianathan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/29

SMK Tunku Putra juara baru

Posted:

Langkawi: Kontinjen Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tunku Putra muncul juara baru kategori sekolah menengah Kejohanan Balapan dan Padang Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Daerah (MSSD) Langkawi Ke-26 di Stadium Langkawi, baru-baru ini.

Sekolah itu berjaya mengumpul 18 pingat emas, sembilan perak dan lapan gangsa bagi mengatasi pencabar terdekat SMK Mahsuri, 16 emas, 20 perak dan 23 gangsa.


Lapan sekolah menengah menyertai kejohanan yang dibahagikan kepada dua kelas, dua Bawah 15 Tahun dan satu Bawah 18 Tahun.

Sekolah Kebangsaan (SK) Seri Negeri pula menjuarai kategori sekolah rendah selepas memungut tujuh emas, enam perak dan satu gangsa untuk mengatasi 21 sekolah lain.


SK Kuala Teriang yang memungut empat emas, tiga perak dan tiga gangsa terpaksa akur di tempat kedua.


Atlet SMK Tunku Putra Ahmad Fitri Anuar, dipilih olahragawan kejohanan selepas memenangi tiga emas dengan satu rekod baru 100 meter manakala pelari jarak dekat SMK Mahsuri Munirah Abdullah dinobat olahragawati.

Hadiah disampaikan Ketua Sektor Pembangunan Kemanusiaan Jabatan Pelajaran Kedah Mohamad Abd Hamid. Hadir sama, Pegawai Pelajaran Daerah Langkawi Marzuki Daud, pengetua dan guru besar sekitar Langkawi.


Temasya tiga hari bertujuan memilih peserta terbaik mewakili daerah Langkawi ke peringkat negeri dianjurkan MSSD Langkawi di Stadium Kompleks Sukan Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA).

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/29
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved