Sabtu, 30 Mac 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Sekretariat FAM tidak terbabit

Posted:

"Mungkin ada komplot untuk menjatuhkan Datuk K Rajagobal (gambar) dan media digunakan sebagai alat oleh pihak terbabit". Itu reaksi Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) Datuk Azzuddin Ahmad ketika ditanya mengenai kemungkinan ketua jurulatih kebangsaan itu bakal dikenakan tindakan apabila dipanggil menghadap Jawatankuasa Tatatertib FAM atas kesalahan melanggar Artikel 88 Statut FAM.

Pengendali berusia 56 tahun itu didakwa mengkritik dasar FAM kerana menyatakan kehadiran pemain import dalam Liga Malaysia (Liga-M) menyumbang kepada masalah ketandusan penyerang skuad negara.


Rajagobal didakwa mengeluarkan komen itu pada sidang media selepas perlawanan yang menyaksikan skuad Harimau Malaya tumpas 1-4 di tangan Arab Saudi pada aksi persahabatan di Stadium Shah Alam pada 17 Mac lalu.

"Saya mengesahkan sekretariat FAM tidak terbabit namun mungkin ada plot dalam keluarga (FAM) untuk menyingkirkan Rajagobal," kata Azzuddin.


Azzuddin yang dilantik sebagai Setiausaha Agung pada 2007 menyatakan Rajagobal masih mempunyai hak untuk mempertahankan diri apabila dipanggil menghadap Jawatankuasa Tatatertib.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/30

Fokus baru United

Posted:

Selepas Manchester City mengaku kalah dalam perebutan takhta Liga Perdana, pendahulu Manchester United kini mengalih fokus memburu rekod dan memastikan semua pemain cergas.

United mengunjungi Sunderland hari ini dan kemenangan memberikan kelebihan 18 mata ke atas pasukan tempat kedua, City selepas pengurus Roberto Mancini mengaku United sudah tidak boleh dikejar sebelum melayan kunjungan Newcastle United.


Perbezaan itu adalah rekod julat yang pernah menyaksikan United merampas takhta milik Arsenal pada 2000 namun kini pengurus Alex Ferguson ingin mengatasi pencapaian 95 mata dilakar Chelsea ketika menjulang gelaran musim 2004-05.

United turut mengintai untuk membalas dendam terhadap penyokong Sunderland yang bersorak kegembiraan ketika anak buah Ferguson tewas dalam perebutan takhta kepada City di Stadium of Light pada hari terakhir liga musim lalu.


Bagaimanapun, segala niat untuk membalas dendam dan mencipta sejarah harus dipertimbangkan dengan kerana mereka perlu kekal fokus bagi perlawanan ulangan suku akhir Piala FA menentang Chelsea, Isnin ini.


Berikutan tempoh rehat pendek antara perlawanan serta aksi antarabangsa, Ferguson turut membayangkan akan melakukan perubahan ketika bertemu pasukan bimbingan Martin O'Neill.

"Setiap jurulatih mendoakan pemain cergas selepas pulang daripada tugasan antarabangsa," kata Ferguson. "Saya perlu pastikan pemain cergas kerana kami juga bakal turun menentang Chelsea pada Isnin.


"Cabaran begitu tinggi buat skuad ini dan kami harus memberi tumpuan selain saya juga perlu memilih pemain yang tepat." Aksi Liga Perdana yang disambung semula menyaksikan City, Chelsea, Tottenham Hotspur, Arsenal dan Everton menyambung semula pertarungan lima penjuru untuk tiga tempat Liga Juara-Juara di belakang United.

Chelsea, ketinggalan empat mata kepada City berada di tempat ketiga, akan berkunjung ke Southampton hari ini, manakala Spurs, tempat keempat mengunjungi Swansea City dan tempat kelima Arsenal menerima kunjungan pasukan kedua tercorot Reading.


Everton, dua mata di belakang Arsenal, di tempat keenam, akan bertemu Stoke City.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/30
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved