Selasa, 5 Mac 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Rantai Ronaldo!

Posted:

Madrid: Penyerang Manchester United Wayne Rooney menganggap Cristiano Ronaldo adalah pemain yang mampu memberi ancaman besar kepada pasukannya pada perlawanan kedua pusingan kedua menentang Real Madrid namun dia tetap yakin Red Devils mampu mengatasi rakan sepasukannya itu untuk mara.

Ronaldo akan berdepan United di Old Trafford awal pagi esok buat kali pertama sejak dia membuat kejutan dengan rekod perpindahan pemain termahal di dunia AS$120 juta (RM372 juta) ke Bernabeu lebih tiga tahun lalu.


"Saya fikir kami mendapat keputusan baik apabila seri 1-1 pada perlawanan pertama kerana gol di tempat lawan akan memberikan kelebihan kepada kami apabila beraksi di laman sendiri," kata Rooney yang turut memberikan amaran kepada United supaya merantai pergerakan Ronaldo jika mereka mahu layak ke suku akhir.

"Pastinya Ronaldo," kata Rooney ketika ditanya mengenai siapakah pemain yang akan memberikan ancaman.


"Dia pemain yang hebat. Saya pernah bermain dengannya dan saya tahu betapa bagusnya dia.


"Dia pemain yang saya kagumi dalam pasukannya sebagai pemain bola sepak dan individu." Pemain tengah Real Kaka pula percaya peluang mereka belum berkubur meskipun gagal mendapat keputusan baik pada pertembungan pertama.

Foto

Wayne Rooney

Foto

RONALDO

"Kami berasakan kami sepatutnya menang pada perlawanan pertama tapi sebaliknya terjadi. Sekarang kami perlu pergi ke Old Trafford dengan penuh keyakinan untuk menang," katanya yang melabel Rooney dan Robin Van Persie adalah pemain yang bahaya. - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/05

Kami punyai kelebihan berbanding United

Posted:

MADRID: Pemain tengah Real Madrid Mesut Ozil percaya pasukannya mempunyai kemampuan untuk menewaskan Manchester United pada pertembungan awal pagi esok selepas merekod dua kemenangan ke atas Barcelona minggu lalu.

Ozil tidak beraksi ketika Madrid mengalahkan Catalans 2-1 pada perlawanan liga Sabtu lalu namun dia memainkan peranan besar ketika menang 3-1 di Camp Nou dalam aksi Piala Raja Sepanyol Selasa lalu.


Ozil yakin mereka mampu mencipta satu lagi kemenangan penting di gelanggang lawan selepas aksi pertama berkesudahan seri 1-1 di Santiago Bernabeu.

Ia akan menjadi perlawanan cukup sukar menentang pasukan yang bagus namun kami sudah menunjukkan kemampuan kami pada perlawanan pertama," katanya.


"Berdasarkan aksi pada babak pertama, kami adalah pasukan yang lebih baik dan mencipta banyak peluang menjaringkan gol.


"Kami sangat menghormati Manchester United namun objektif utama kami adalah untuk bermain dengan kemampuan sebenar dan dengan cara itu, kami boleh menewaskan mana-mana pasukan. Pasukan yang boleh menang di Barcelona boleh menang di Manchester." Pemain antarabangsa Jerman itu pantas menafikan spekulasi media bahawa prestasi tidak menentu Madrid dalam liga musim ini adalah disebabkan hubungan tegang antara pemain utama dan pengurus Jose Mourinho.

"Saya dalam prestasi terbaik dan saya gembira dapat bermain setiap minggu. Ini kerana jurulatih percaya dengan kemampuan saya dan saya berterima kasih kepadanya.


"Media banyak menulis mengenai suasana dalam bilik persalinan tapi saya hanya boleh katakan, hubungan saya dengan Mourinho sangat baik. Beliau menyokong saya dan bagi saya beliau adalah salah seorang jurulatih terbaik di dunia.

"Kami bermain dalam satu pasukan dan jika kami tidak bersatu kami tidak boleh menang di Barcelona. Kami saling menghormati dan kami seperti dalam keluarga kecil." Madrid akan bertandang ke Manchester tanpa beberapa pemain akibat masalah kecederaan pemain selepas pertembungan Clasico Sabtu lalu. - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/05
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved