Selasa, 12 Mac 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Mayat Jeneral Musa

Posted:

Lahad Datu: Identiti pemimpin pengganas Sulu berpangkat jeneral yang dibunuh dalam pertempuran dengan pasukan keselamatan di Kampung Tanjung Batu, di sini, pada 7 Mac lalu, terjawab apabila polis mengesahkan dia ialah Komander Musa atau dikenali juga sebagai Haji Musa.

Pengesahan itu dibuat Ketua Forensik Ops Daulat Superintendan Hussein Omar Khan semalam, sekali gus menolak laporan sebuah akhbar sebelum ini yang mendakwa pemimpin berkenaan adalah Abgimuddin Kiram, iaitu adik kepada Jamalul Kiram III.

Hussein berkata, identiti Komander Musa yang berusia lingkungan 50-an dikenal pasti hasil bedah siasat dilakukan di Hospital Lahad Datu bersama 15 lagi mayat pengganas lain.

"Semua 16 mayat dibawa sejak malam tadi (kelmarin) adalah sebahagian daripada mayat 31 pengganas ditembak mati dalam pertempuran di Kampung Tanjung Batu, Khamis lalu.

Foto

MAYAT Musa Abdullah ditempatkan dalam satu ruangan khas bersama mayat pengikutnya di Hospital Lahad Datu.

Foto

MAYAT Musa Abdullah ditempatkan dalam satu ruangan khas bersama mayat pengikutnya di Hospital Lahad Datu.


"Bedah siasat ke atas 16 mayat itu oleh pasukan patologi diketuai pakar Jabatan Forensik Hospital Pulau Pinang Datuk Dr Zahari Noor," katanya ketika ditemui di pekarangan Hospital Lahad Datu.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/12

Bunuh bapa leteri isteri

Posted:

Miri: Berpunca daripada kegagalan menantu menyediakan hidangan makan tengah hari, seorang bapa mati di tangan anak lelaki sendiri dalam pertengkaran yang bertukar pergaduhan di sebuah rumah panjang di Sungai Sawai, Suai di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 7.30 malam itu, Madang Sengkala, 52, maut selepas dipercayai mengalami pendarahan dalam kepala selain beberapa kesan kecederaan di badan akibat dicekik dan dihentak kepalanya ke dinding konkrit di beranda rumah panjang berkenaan.

Kejadian dipercayai berpunca daripada anak lelakinya berusia 26 tahun yang tidak berpuas hati dengan tindakan mangsa meleteri isterinya berikutan gagal menyediakan makan tengah hari kelmarin.

Menurut sumber, sebelum kejadian, mangsa yang kematian isterinya beberapa tahun lalu balik ke rumahnya untuk makan tengah hari selepas mengerjakan ladang kelapa sawit mereka, namun marah apabila mendapati menantunya tidak menyediakan hidangan.

Foto

ANGGOTA polis mengangkat mayat mangsa untuk dibawa ke Hospital Miri.


Katanya, tidak puas hati dengan sikap menantunya itu, mangsa menegur dan menasihatkannya, namun teguran itu menyinggung perasaan wanita berkenaan yang mengadu kepada suami.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/12
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved