Khamis, 18 April 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Chong Wei masih dahaga kejayaan

Posted: 17 Apr 2013 02:50 PM PDT

Kuala Lumpur: Datuk Lee Chong Wei mengaku dua peristiwa manis dalam tempoh seminggu menguatkan lagi semangatnya untuk memburu koleksi pertama Kejohanan Dunia di China, Ogos ini.

Selepas menimang cahaya mata pertama, Kingston Lee pada Jumaat lalu, pemain nombor satu dunia itu terus menerima perkhabaran gembira apabila dinobat Olahragawan Kebangsaan pada majlis Anugerah Sukan Negara kelmarin sekali gus gelaran kali keempat untuknya.


"Saya harap anugerah ini memberi lebih kekuatan dan semangat untuk saya menghadapi Kejuaraan Dunia akan datang.

"Saya pun baru terima cahaya mata dan dapat anugerah lagi, saya anggap semua ini tuah untuk saya," katanya.


Chong Wei juga mengaku belum puas meskipun sudah meraih banyak gelaran sepanjang kariernya.


"Saya harap dapat menang lebih banyak anugerah dan kejuaraan sepanjang tahun ini. Seperti saya katakan tadi, impian utama adalah memenangi Kejuaraan Dunia." Pemain berusia 31 tahun itu seperti dijangka memenangi anugerah Olahragawan Kebangsaan kelmarin, mengenepikan enam lagi pencabarnya termasuk badang negara Sazali Abd Samad yang pernah memenangi gelaran itu dua kali.

Foto

CHONG WEI (kanan) menerima gelaran Olahragawan 2012.

Dua tahun lalu pada Kejohanan Dunia di London, Chong Wei sekadar berpuas hati sebagai naib juara selepas kecundang di tangan seteru utama dari China Lin Dan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/18

Rusa tekad baiki kedudukan

Posted: 17 Apr 2013 02:47 PM PDT

Seremban: Selepas terkandas di suku akhir Piala FA dengan kekalahan besar agregat 1-6 kepada Terengganu, Negeri Sembilan kini hanya fokuskan kepada saingan Liga Super dengan matlamat memulihkan reputasi skuad itu yang terperosok di dasar liga.

Kehadiran penyerang import baru Fabio Leandro Bar bosa dari Brazil diyakini mampu membawa perubahan terhadap jentera serangan pasukan selepas kegagalan Emanuel Matias De Porras dari Argentina membantu pasukan menjana kemenangan.


Jurulatih Divaldo Alves berharap pemain terus fokus meningkatkan prestasi liga demi memperbaiki kedudukan pasukan.

Katanya, peluang memperbaiki kedudukan dan memberikan saingan kepada pasukan lain tetap terbuka.


"Barbosa mampu menyelesaikan masalah ketumpulan barisan depan yang membelenggu pasukan sebelum ini kerana prestasi bekas pemain Samut Songkhram FC berpangkalan di Thailand ini lebih meyakinkan.


"Namun, kita tidak boleh menyandarkan harapan sepenuhnya kepada dia seorang sebaliknya semua pemain mesti memberi sumbangan berkesan demi memastikan kemenangan dicapai," katanya.

Barbosa sudah menjaringkan satu gol ketika pertama kali diturunkan menentang Lions X11 di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, Sabtu lalu.


Menurut Alves, beliau mengemaskini jentera depan bagi memastikan Barbosa dapat membentuk gandingan mantap dengan Ahmad Shakir Md Ali dan Mohd Firdaus Azizul, selain bahagian sayap Shahurain Abu Samah, Mohd Nazrin Nawi dan Helmi Manan.

"Saya harap mereka dapat membentuk barisan depan lebih mantap kerana cabaran liga makin sukar khususnya menjelang pertemuan dengan Selangor di halaman sendiri, malam esok."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/18
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved