Jumaat, 26 April 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Seladang tak sabar ke Ipoh

Posted: 25 Apr 2013 09:05 AM PDT

Ipoh: Jurulatih Perak Mohd Azraai Khor Abdullah (gambar dua dari kanan) yakin pertemuan dengan Johor Darul Takzim (DT), malam esok adalah perlawanan terakhir Seladang di Stadium Lumut.

"Saya dapat lihat ujian dilakukan terhadap cahaya lampu limpah Stadium Perak setiap malam sejak beberapa hari lalu.


"Dari pengamatan saya memang lampunya cukup terang. Saya yakin kami akan bermain di Ipoh semula bermula perlawanan dengan Negeri Sembilan, 3 Mei ini," katanya yang berharap Stadium Perak berada dalam keadaan terbaik.

Azraai yakin anak buahnya juga sudah tidak sabar beraksi di Ipoh selepas lebih empat bulan membuat perjalanan ke pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) berikutan penutupan stadium negeri itu. Justeru itu beliau berharap pemain menutup tirai perlawanan di Lumut dengan nota kemenangan selepas membuat permulaan dengan kejayaan 1-0 ke atas T-Team pada 8 Januari lalu.


"Kami membuka kempen di Stadium Lumut dengan kemenangan dan berharap mampu menutup dengan kejayaan juga." Azraai berkata, dia akan membawa 20 pemain apabila bertandang ke Lumut, pagi ini kerana tidak mahu mengambil risiko kekurangan pemain akibat kecederaan di saat akhir.


Menurutnya bek kanan, Mohd Syazwan Roslan terpaksa disisihkan selepas mengadu mengalami semula kesakitan selepas turun berlatih kelmarin.

"Walaupun khidmatnya diperlukan, tidak adil bagi pemain itu jika saya mengerah kudratnya meskipun mengetahui dia tidak cukup sihat.


"Biarlah pemain lain memikul tugasnya pula. Kita ada 25 pemain dan setiap anggota pasukan perlu diberikan peluang beraksi." Selain Syazwan, pemain yang berada dalam senarai kecederaan adalah Muhammad Shahrom Kalam, V Thirumurugan dan Mohamad Hisyamudin Sha'ari.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/25

Aksi disanjung

Posted: 25 Apr 2013 09:02 AM PDT

Johor Bahru: Atlet kebangsaan menguasai anugerah utama Majlis Anugerah Sukan Universiti Teknologi Malaysia (UTM) 2012, kelmarin.

Atlet karate negara Wong Keng Yinn megah dinobat Olahragawan, menewaskan dua pencabar Mohd Rozaini Rozan dari sukan ragbi dan atlet mendayung Mohamad Naim Mohamd Sopian.


Ken Yin mewakili negara di Kejohanan Universiti Dunia, Slovakia dan menduduki ranking ketujuh.

Dia juga meraih pingat emas Kata Individu pada Kejohanan Universiti Asean dan Kejohanan Karate Terbuka Antarabangsa Singapura. Manakala anugerah Olahragawati milik atlet bola jaring, Nor Ezzaini Mohd Nor.


Nor Ezzaini cemerlang membantu skuad negara menduduki tempat ketiga Kejohanan Bola Jaring Asia di Sri Lanka dan membantu Kuala Lumpur menjuarai Kejohanan Bola Jaring Kebangsaan.


Dua lagi atlet yang dicalonkan adalah Tan Mei Jin (bola tampar) dan Adila Mohamed Khalidi (mendayung).

Olahragawan dan Olahragawati menerima wang tunai RM1000, piala dan sijil.


Anugerah Atlet Harapan Lelaki milik Mohd Adib Aiman Mohd Rafii yang memenangi satu emas dan gangsa Kejohanan Menembak Asean serta membantu Terengganu memenangi dua gangsa di SUKMA Pahang serta dua emas dan dua perak Kejohanan Menembak Remaja Kebangsaan dalam acara Air Rifle dan Prone 3 Posisi.

Ursula Moh Hiong Ching dari sukan bola tampar pula dipilih Atlet Harapan Wanita. Dia membantu skuad negara meraih tempat ketiga Kejohanan Bola Tampar Wanita Asia di Mongolia, ketiga Terbuka Antarabangsa Batam, Juara Kejohanan SUKMALINDO Kelima, naib juara Kejohanan MAS-THAI dan ketiga Sukan Universiti Asean.


Ursula juga cemerlang membantu Sarawak muncul juara SUKMA Pahang.


Hadiah disampaikan Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni) UTM Prof Dr Mohd Ismail Abd Aziz. Turut hadir Penga rah UTM Sports Excellence Abdul Malik Abdul Ghani.


Selain anugerah utama, turut disampaikan penghargaan kepada atlet yang cemerlang di peringkat universiti tempatan antaranya Anugerah Bakti, Anugerah Khas Pengantarabangsaan, Pengurus Pasukan Terbaik dan Pasukan Terbaik.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/25
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved