Rabu, 17 April 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Besi datang melayang

Posted: 16 Apr 2013 03:28 PM PDT

Petaling Jaya: Ibarat nyawa di hujung tanduk, itu detik cemas dialami seorang wanita mengandung bersama suaminya yang nyaris tercucuk besi penghadang jalan Lebuhraya Persekutuan berhampiran sebuah pusat pameran kereta selepas kenderaan mereka terbabit dalam kemalangan ketika dalam perjalanan pulang ke Puchong, kelmarin.

Dalam kejadian jam 8.30 malam itu, pasangan suami isteri terbabit yang menaiki kereta Nissan Slyphy tergamam apabila terlihat sebatang besi terbang ke arah mereka sebelum menembusi cermin hadapan dan nyaris terkena mereka.

Kejadian berlaku selepas sebuah treler menghala ke Kuala Lumpur hilang kawalan selepas tayarnya pecah sebelum merempuh kereta Proton Wira di hadapannya menyebabkan kereta terbabit turut hilang kawalan dan merempuh penghadang jalan.

Malah, akibat rempuhan terbabit, satu besi penghadang jalan tertanggal dan terpelanting ke arah kereta dinaiki pasangan terbabit di laluan bertentangan.

Foto

BESI penghadang jalan terpacak menembusi cermin depan kereta dinaiki pasangan suami isteri.


Isteri pasangan berkenaan yang juga sedang mengandung sebulan, Nuryanti Nordin, 31, berkata, ketika kejadian mereka dalam perjalanan pulang ke rumah di Puchong terkejut apabila terlihat satu objek terpelanting ke arah mereka.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/17

Rumah pusaka seabad hangus

Posted: 16 Apr 2013 03:28 PM PDT

Langkawi: Sebuah rumah kayu berusia hampir 100 tahun yang juga kediaman Tokoh Guru Langkawi 2009, Adnan Muda, 73, musnah dalam kebakaran di Kampung Kedawang, di sini, awal pagi semalam.

Kebakaran dipercayai berlaku jam 5.15 pagi itu turut memusnahkan sebuah kereta dan tiga motosikal serta sijil dan anugerah yang diterima Adnan.

Ketika kejadian, rumah didiami empat penghuni dewasa dan tiga kanak-kanak terdiri daripada anak, menantu dan cucu Adnan, manakala TokohGuru itu dan isterinya, Che Hasnah Ibrahim, 64, dikatakan dalam perjalanan pulang dari Kuala Lumpur.

Anak mangsa, Mohd Azham, 28, berkata, dia sedang tidur di sebuah bilik dalam rumah itu terjaga apabila terhidu bau asap sebelum melihat api marak di bilik bawah rumah dua tingkat terbabit.

Foto

ORANG ramai mententeramkan Che Hasnah Ibrahim, (tiga dari kanan) yang baru tiba dari Kuala Lumpur.


"Sebaik terjaga daripada tidur selepas terbau asap yang kuat, saya kejutkan adik-adik dan kami berlari keluar. Pada masa sama, saya lihat api semakin marak dan tidak boleh dikawal.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/17
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved