Ahad, 7 April 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Maut celah pintu lif

Posted:

Georgetown: Tindakan seorang lelaki membuka pintu lif yang tersekat di tingkat dua mengundang padah apabila isterinya maut selepas terjatuh dari lif itu ketika cuba keluar di Pangsapuri BJ Court di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 9 malam, Faridah Hanum, 41, berasal dari Langsa, Indonesia, maut selepas cedera parah di rusuk kiri akibat terhentak lantai di tingkat bawah.

Lebih menyayat hati, kejadian itu disaksikan anak lelakinya yang turut berada dalam lif.

Seorang penghuni yang turut berada dalam lif dikenali sebagai Azmi, 23, berkata, pada mulanya mereka tersangkut dalam lif hampir setengah jam.

Foto

ANGGOTA keselamatan mengangkat mayat Faridah untuk dibawa ke hospital.


"Ketika kejadian, kami mahu ke tingkat atas dan ada hampir 15 orang dalam lif. Selepas tersekat hampir setengah jam, keadaan dalam lif berbahang kerana ramai terperangkap sebelum seorang lelaki cuba membuka pintunya," katanya.

Dapatkan akhbar Metro Ahad untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/06

'Selamat, aman tiang seri negara'

Posted:

Kuantan: Dua komponen penting digariskan Datuk Seri Najib Razak bagi memastikan negara dan rakyat terus menikmati pelbagai perubahan dan kemajuan selari dengan usaha mencapai sebuah negara maju berpendapatan tinggi.

Perdana Menteri berkata, keselamatan dan keamanan menjadi tunjang atau tiang seri kejayaan negara, malah sejarah membuktikan jika tiada keamanan, tidak mungkin negara mencapai kejayaan yang dinikmati hari ini.

Beliau berkata, dalam tempoh tujuh tahun lagi, negara akan dimartabatkan sebagai negara maju berpendapatan tinggi dan usaha itu memerlukan keamanan dan kesejahteraan yang menuntut dua komponen penting berkenaan dilaksanakan.

"Komponen pertama adalah kewibawaan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) atau pasukan keselamatan yang perlu memperlihatkan kepemimpinan berani dan profesional, selain dilengkapi aset ketenteraan yang sebaik mungkin mengikut kemampuan kerajaan.

Foto

NAJIB bersalaman dengan orang ramai selepas melancarkan Hari Terbuka ATM, semalam.


"Komponen kedua yang dilihat pelengkap kepada komponen pertama ialah perlunya sokongan rakyat yang tidak boleh dipisahkan dengan peranan tentera.

Dapatkan akhbar Metro Ahad untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/06
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved