Selasa, 16 April 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Geng Topeng Ski tumpas

Posted: 15 Apr 2013 03:29 PM PDT

Shah Alam: Geng Topeng Ski yang paling dikehendaki polis Selangor kerana terbabit dalam 81 kes samun berkumpulan dan bersenjata di sekitar Lembah Klang sejak 2011 tertumpas apabila tujuh ahlinya ditahan baru-baru ini.

Ketua Polis Selangor Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, dengan penahanan semua suspek berusia 21 hingga 30-an itu, polis berjaya menyelesaikan 27 kes samun di Klang Selatan, Serdang (15), Subang Jaya (11), Klang Utara (sembilan), Gombak (tujuh), Shah Alam (enam), Petaling Jaya (empat) dan Kajang (dua). Beliau berkata, sebelum menahan semua suspek, polis menerima maklumat kejadian samun bersenjata di Putra Heights, Subang Jaya pada 25 Mac lalu membabitkan kerugian RM20,000.


Katanya, berdasarkan maklumat itu, pihaknya menjalankan risikan sebelum menahan mereka dalam beberapa serbuan berasingan di Puchong, Subang Jaya, Bandar Sunway dan Pelabuhan Klang. Polis turut menahan seorang pemilik kedai pajak gadai dalam serbuan jam 10.30 malam hingga 1 pagi pada 27 dan 28 Mac lalu.

"Polis turut merampas sebuah kereta jenis Honda City dipercayai digunakan anggota sindiket untuk melakukan jenayah dan kereta berkenaan juga didapati menggunakan nombor pendaftaran palsu dan pernah dilaporkan hilang di Klang.


"Selain itu, polis turut merampas barang kemas seperti rantai, cincin, gelang, loket, parang, telefon bimbit dan resit jualan barang kemas dan semua barangan dianggarkan bernilai lebih RM100,000," katanya.

Foto

TUN Hisan (dua dari kanan) menunjukkan antara barangan yang dirampas.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/16
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved