Selasa, 23 April 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


'Jeti Tanjong Sepat dah reput'

Posted: 22 Apr 2013 05:43 PM PDT

Tanjong Sepat: "Kami berharap ada pihak memperbaiki kerosakan pada jeti Tanjong Sepat. Kami bimbang sekiranya tidak diperbaiki menyebabkan kejadian tidak diingini seperti jeti runtuh sehingga berlaku kemalangan dan kecederaan kepada orang awam," kata Pengerusi Persatuan Nelayan Tanjong Sepat Lai Ching Tong, 63.

Menurutnya, sebelum ini ada pihak berjanji kepada penduduk di Kampung Tanjong Sepat untuk memperbaiki jeti kira-kira 200 meter (m) itu namun sehingga kini ia belum diperbaiki.

"Jeti ini sudah dibina lebih 10 tahun lalu untuk kemudahan nelayan serta penduduk Kampung Tanjong Sepat. Bagaimanapun, ia mengalami kerosakan berikutan usia jeti sudah agak lama.

"Tiang asas pada jeti ini iaitu bahagian jeti yang diperbuat daripada simen mengalami kerosakan dan sudah tiba masanya ia diperbaiki manakala bahagian jeti diperbuat daripada kayu ada yang sudah reput," katanya ketika ditemui selepas menerima kunjungan daripada calon Barisan Nasional (BN) Tanjong Sepat Nisman Yusof di sini, semalam.


Dia berkata, walaupun kawasan jeti Tanjong Sepat tidak secantik jeti di tempat lain, pengunjung termasuk dari luar negara sering datang ke jeti itu pada hujung minggu untuk melihat pemandangan di kawasan pantai.


"Justeru, kami mahu pihak terbabit memperbaiki jeti berkenaan. Kami bimbang kehadiran lebih ramai pengunjung di jeti ini menyebabkan kerosakan jeti bertambah teruk," katanya.

Sementara itu, Nisman berkata, beliau berusaha membantu penduduk kampung memperbaiki jeti berkenaan bagi memudahkan mereka terutama nelayan untuk turun ke laut.

"Saya akan membincangkan perkara ini dengan Timbalan Pengarah Pilihan Raya BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed yang juga calon BN kerusi Parlimen Sepang untuk mengatasi masalah jeti ini," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/23
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved