Khamis, 11 Julai 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Chong Wei di puncak prestasi

Posted: 10 Jul 2013 02:22 PM PDT

Kuala Lumpur: Tey Seu Bock yakin pemain nombor satu dunia Datuk Lee Chong Wei akan berada di puncak prestasi pada Kejohanan Dunia yang akan berlangsung di Guangzhou, China pada 5-11 Ogos.

Beliau berkata, Chong Wei kini berada di tahap terbaik dan melakukan persiapan paling menyeluruh bersama dua lagi rakan, Chong Wei Feng dan Liew Daren.


"Kondisi Chong Wei ketika ini di tahap terbaik, begitu juga dengan fizikal dan motivasinya. Saya lihat kesungguhannya kali ini jauh lebih bernafsu dalam usaha memburu gelaran pertama untuk negara," kata Seu Bock.

Sambil mengakui latihan di bulan Ramadhan dijalankan seperti biasa kerana tiada pemain beragama Islam dalam skuad, Seu Bock juga mengakui Wei Feng dan Daren menunjukkan kesungguhan tinggi untuk mencipta keputusan luar biasa di Guangzhou nanti.


"Tempoh dua minggu ini paling getir buat pemain kerana mereka diberi jumlah latihan fizikal yang tinggi. Meskipun ketika menjalani latihan dalam gelanggang, kapasiti latihan ditingkatkan bagi memaksimumkan kecergasan dan ketangkasan pemain sebagai persediaan menghadapi lawan getir nanti." Sambil mengakui pemain negara mula berlatih menggunakan bulu tangkis berjenama "Li Ning" seperti yang akan digunakan ketika kejohanan utama itu, Seu Bock berkata, barisan jurulatih juga memutuskan penggunaan bulu tangkis mengikut kelajuan berbeza.


"Kami gunakan mutu bulu tangkis berlainan yang menghasilkan kelajuan berbeza untuk memastikan pemain biasa dengan tahap kelajuan tidak menentu dalam kejohanan itu nanti.

Foto

Datuk Lee Chong Wei

"Dalam dewan pertandingan, bukan bulu tangkis saja menjadi faktor mempengaruhi permainan tapi juga keadaan angin.


"Di sini (Bukit Kiara), kita tidak berlatih dalam keadan penghawa dingin dibuka, jadi kita boleh menggunakan bulu tangkis dengan kelajuan berbeza," kata Seu Bock.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/11

PAKK Gadek pamer taring

Posted: 10 Jul 2013 01:59 PM PDT

Melaka: Unit Sukan Rumah Budak Laki-Laki Tun Abdul Aziz (RBLTAA) menganjurkan Karnival Futsal Institusi Kanak-Kanak dan Pusat Aktiviti Kanak-Kanak (PAKK) Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Melaka (JKMNM) 2013 di Futsal Cheng baru-baru ini.

Program kerjasama Penyelaras Bahagian Kanak-Kanak Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Melaka terbabit disertai empat pasukan termasuk RBLTAA, PAKK Nyalas dan PAKK Gadek.


PAKK Gadek muncul juara selepas menewaskan RBLTAA Team 'A' di pentas final dengan 2-0 manakala PAKK Nyalas menduduki tempat ketiga selepas menewaskan pasukan tuan rumah, RBLTAA Team 'B' dengan 3-0.

Hadiah kepada pemenang disampaikan Pengerusi Biro Sukan RBLTAA merangkap Pengurus Acara Futsal Kontinjen JKMN Melaka Azmil Sambari yang mewakili Pengetua RBLTAA Abdul Rahaman Jaafar.


Penyelaras pertandingan, Zaihairi Zailani berkata, program dianjurkan bertujuan memilih bakat-bakat baru dalam kalangan penghuni institusi dan PAKK di JKM.


Katanya, mereka yang terpilih bakal mewakili JKMN Melaka dalam Fiesta Sukan dan Kesenian Peringkat Kebangsaan di Johor Bahru, pada 13 hingga 16 September.

Menurutnya, secara keseluruhan ramai bakat baru berjaya memperaga persembahan terbaik sekali gus membuktikan pasukan JKMN Melaka memiliki pemain berbakat untuk kejohanan di Johor kelak.


Katanya, keputusan perlawanan tidak penting dalam kejohanan berkenaan berikutan matlamat utama penganjuran untuk mengenal pasti pemain terbaik dalam kalangan peserta terbabit.

Menurutnya, latihan intensif untuk acara sukan itu akan diteruskan bagi memantapkan persembahan pasukan selain pentas membentuk pemain berwibawa menjelang kejohanan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/11
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved