Sabtu, 13 Julai 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Enggan sertai BAM

Posted: 12 Jul 2013 03:34 PM PDT

Kuala Lumpur: Beregu profesional lelaki negara, Fairuzizuan Tazari-Mohd Zakry Latif tidak akan menyertai kem latihan pusat ke Kejohanan Dunia kelolaan Persatuan Badminton Malaysia (BAM).

Zakry yang mewakili Fairuzizuan berkata, sudah menyatakan hasrat mereka untuk menolak pelawaan BAM bagi berlatih bersama skuad kebangsaan ketika bertemu Pengurus Besar BAM, Kenny Goh.


"Saya bertemu Kenny menyatakan kami tidak dapat menyertai skuad kebangsaan berlatih di Hong Kong dan beliau menerima penolakan kami dengan baik," kata Zakry.

Zakry dan Fairuzizuan menerima surat pelawaan BAM itu dua minggu lalu, tidak dapat menyertai latihan di Hong Kong kerana jadual padat mereka menyertai kejohanan antarabangsa sebelum ini, menuntut mereka berlatih dalam negara saja.


"Kami masing-masing ada komitmen di sini (Kuala Lumpur). Ini tahun pertama saya berpuasa bersama isteri, Fairuzizuan pula dalam masa sama ada komitmen lain. Kami tetap akan menjalani latihan kerana serius dengan peluang beraksi di Kejohanan Dunia ini," kata Zakry yang gemar berbuka puasa di Restoran Kayu.


Gandingan yang tidak lagi bersama KLRC ini menjalani latihan dua kali sehari, sesi pagi dan petang di gelanggang SunSuria, Damansara.

Foto

Fairuzizuan Tazari-Mohd Zakry Latif

Penolakan gandingan ini tidak akan menjejaskan persiapan skuad kebangsaan yang memiliki tiga gandingan di Kejohanan Dunia, iaitu Koo Kien Keat-Tan Boon Heong, Hoon Thien How-Tan Wee Kiong dan Goh V Shem-Lim Khim Wah, malah empat beregu muda Teo Ee Yi, Nelson Heg, Chooi Kah Ming serta Ow Yao Han turut dibawa sebagai rakan 'sparring'.


"Saya hargai pelawaan BAM dan sedar manfaat yang akan kami peroleh kerana mereka menawarkan untuk menanggung perbelanjaan kami sepanjang berada di Hong Kong, tapi kali ini kami tidak dapat berikan komitmen. Lagipun kami sudah merancang latihan di Kuala Lumpur," kata Zakry.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/13

Villegas tenang

Posted: 12 Jul 2013 03:30 PM PDT

Illinois: Bintang Colombia, Camilo Villegas mempamer aksi tenang serta meyakinkan pada hari pembukaan Kejohanan John Deere Classic untuk berkongsi pendahuluan dengan juara bertahan, Zach Johnson.

Villegas yang merangkul tiga kejuaraan Jelajah PGA Amerika Syarikat pada 2010, seolah-olah hilang keyakinan susulan kejayaan itu dan sepanjang 2013, dia hanya menamatkan dua kejohanan di kelompok 10 terbaik dalam 16 pertandingan disertainya.


Tetapi di John Deere Classic minggu ini, dia kelihatan sudah mula kembali ke landasan juara dan aksinya juga semakin bagus terutama ketika melakukan putt di green TPC Deere Run yang terkenal dengan kelajuannya.

Hari pertama dilalui dengan penuh ceria apabila hanya melakukan satu putt pada lima lubang berturut-turut dan memulakan aksi sembilan lubang pertama dengan empat birdie sebelum menamatkan persembahan dengan birdie ketujuh di lubang ke-17.


"Pukulan putt saya bagus dan berjaya mengelak daripada masalah," kata Villegas. "Saya puas hati aksi hari ini. Saya berasa lebih tenang, ceria dan menikmati setiap pukulan yang saya lakukan." Villegas berkata, dia melakukan pelbagai usaha untuk meningkatkan permainan bagi menamatkan kemarau kemenangan yang berlanjutan lebih setahun.


Johnson membenam tujuh birdie serta berjaya mengelak daripada mencatat bogey untuk menerajui cabaran bersama Villegas.

Johnson yang dianggap bermain di halaman sendiri, tenang dan berjaya menyerap setiap tekanan dihadapinya.


"Saya sentiasa seronok setiap kali beraksi di lapangan ini," kata Johnson.

Johnson dan Villegas memiliki kelebihan satu pukulan ke atas Matt Bettencourt, Daniel Summerhays dan pemain Zimbabwe, Brendon de Jonge yang merakam 65 pukulan.


Boo Weekley pula mencatat lima bawah par bersama pemain Australia, Matt Jones, pemain Kanada, David Hearn, Jim Herman, Vaughn Taylor, Kevin Streelman dan Robert Streb.


Steve Stricker, juara tiga kali berturut-turut sebelum dirampas Johnson tahun lalu, menamatkan saingan hari pertama dengan empat bawah par bersama KJ Choi dan Davis Love. - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/13
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved