Isnin, 1 Julai 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Brazil juara Piala Konfederasi

Posted: 30 Jun 2013 08:43 PM PDT

RIO DE JANEIRO: Dua gol daripada Fred serta satu jaringan Neymar membolehkan tuan rumah Brazil mengalahkan juara dunia Sepanyol 3-0 dalam perlawanan final Piala Konfederasi, di stadium Maracana awal pagi ini.

Fred menjaringkan gol pertama Brazil kurang dua minit selepas perlawanan bermula dan Neymar menambahkan jumlah jaringan pasukan itu sejurus sebelum separuh masa pertama berakhir.

Sementara itu, Fred menjaringkan gol kelima dalam lima perlawanan pada awal separuh masa kedua untuk memberi kemenangan yang boleh dikatakan mudah mengatasi Sepanyol.

Sergio Ramos gagal melaksanakan sepakan penalti bagi Sepanyol pada minit ke-55 dan pemain pertahanan Sepanyol, Gerard Pique dibuang padang selepas mendapat kad merah kerana mengasari Neymar pada minit ke-68


Neymar juga memenangi anugerah pemain terbaik kejohanan Piala Konfederasi, manakala penyerang Sepanyol, Fernando Torres memenangi anugerah Golden Boot dengan jaringan lima gol semasa kejohanan itu.


Penjaga gol Brazil, Julio Cesar pula memenangi anugerah Golden Glove. - AP

Barisan pemain

Brazil: Julio Cesar, Daniel Alves, Thiago Silva, David Luiz, Marcelo, Luiz Gustavo, Paulinho (Hernanes, 88), Oscar, Hulk (Jadson, 73), Neymar, Fred (Jo, 80).

Spain: Iker Casillas, Gerard Pique, Andres Iniesta, Xavi Hernandez, Fernando Torres (David Villa, 59), Pedro Rodriguez, Juan Mata (Jesus Navas, 52), Sergio Ramos, Sergio Busquets, Alvaro Arbeloa (Cesar Azpilicueta, 46), Jordi Alba.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/01

Konvoi berdarah

Posted: 30 Jun 2013 12:39 PM PDT

Kota Tinggi: "Sepanjang konvoi mereka amat ceria dan tak sangka ini konvoi terakhir saya bersama mereka," kata Shahil Zulfyri Muhd Zulkeri, 24, rakan kepada dua penunggang motosikal berkuasa tinggi yang maut dalam kemalangan di Kilometer 38, Jalan Kota Tinggi-Johor Bahru di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.20 tengah hari itu, Abdul Rashid Mansor, 48, dan Mohamad Hisham Salleh, 36, maut di tempat kejadian apabila motosikal ditunggang mereka merempuh sebuah lori tangki.

Lori berkenaan ketika itu melintang di tengah jalan selepas cuba mengelak daripada melanggar kereta yang berhenti mengejut dan kejadian berlaku ketika hujan renyai.

Shahil Zulfyri berkata, konvoi yang dalam perjalanan dari Johor Bahru untuk pulang ke Kuala Terengganu itu membabitkan lima kereta dan 16 motosikal berkuasa tinggi.

Foto

KEADAAN lori tangki dan motosikal selepas kemalangan.


Menurut Shahil, ibu bapanya iaitu Muhd Zulkeri Embong, 49, dan Anisar Muhammad, 49, turut menyertai konvoi berkenaan dengan menunggang dan membonceng motosikal Harley Davidson manakala dia memandu kereta.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/01
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved