Isnin, 1 Julai 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


3 sangkut 24 jam

Posted: 30 Jun 2013 11:53 AM PDT

Kuala Lumpur: Tiga penjenayah yang dipercayai aktif dalam kegiatan samun kereta sekitar Lembah Klang ditahan dalam dua serbuan berasingan di ibu negara, kelmarin.

Semua suspek yang ditahan dalam tempoh 24 jam itu, dipercayai daripada dua kumpulan samun kereta dengan tangkapan terbaru dilakukan sepasukan polis dari Balai Polis Wangsa Maju pada jam 4.15 petang, kelmarin.


Dalam kejadian itu, unit kereta peronda polis (MPV) dari balai berkenaan menjejaki sebuah kereta Proton Perdana yang dilaporkan hilang di Taman Melati, di sini, Khamis lalu. Hasil pemantauan, kereta berkenaan dikesan dan disekat di Jalan 13/27 B, Taman Desa Setapak, sebelum polis menahan seorang lelaki berusia 36 tahun yang memandu kenderaan terbabit.

Ketua Polis Daerah Sentul Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, hasil pemeriksaan dalam kereta itu polis menemui sebilah parang di bawah tempat duduk pemandu selain peralatan memecah kenderaan dipercayai digunakan suspek untuk melakukan aktiviti samun.


"Polis turut menemui beberapa bentuk kunci pendua, kikir besi, alat kawalan jauh kereta serta dua set nombor pendaftaran palsu dalam kereta berkenaan," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.


Menurutnya, siasatan awal mendapati suspek yang berasal dari Taman Bukit Maluri, di sini, itu mempunyai tujuh rekod jenayah lampau berhubung kes samun dan menceroboh.

Foto

PERALATAN yang digunakan suspek (berbaju biru) dirampas.

Foto

KERETA yang dilaporkan hilang di Taman Melati ditemui dalam serbuan di Taman Desa Setapak.

Sementara itu, dalam satu lagi serbuan jam 10 malam Jumaat lalu, dua lelaki berusia 30 dan 43 tahun yang menaiki sebuah kereta Toyota Alphard dicekup ketika cuba melarikan sebuah kereta mewah BMW X6 di kawasan rumah kedai Seksyen 1 Wangsa Maju, di sini.


Kejadian mengakibatkan 10 kereta yang diparkir sekitar Taman Sri Rampai rosak akibat dirempuh suspek ketika dikejar polis.

Kedua-dua suspek aktif melakukan samun kereta mewah sejak beberapa bulan lalu dan polis menemui gambar kereta mewah Toyota Alphard dan BMW yang dimuatkan dalam kontena dipercayai disamun serta untuk diseludup ke luar negara.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/01
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved