Rabu, 3 Julai 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Besi pacak leher rakan

Posted: 02 Jul 2013 11:28 AM PDT

Teluk Intan: "Saya tak tahu dari mana kepingan spring besi itu muncul. Yang saya tahu, sebaik saja kereta kami berhenti selepas terbabas, rakan saya tak sedarkan diri dan berlumuran darah dengan besi spring itu terpacak menembusi lehernya."

Demikian kata Lim Kim Hooi, 40-an ketika menceritakan kematian rakannya, Ooi Yean Teong, 44, dalam kejadian di Kilometer 42, Jalan Sitiawan ke Teluk Intan, di sini, jam 2.20 pagi semalam.

Mangsa yang memandu kereta Proton Wira mati di tempat kejadian akibat parah selepas sekeping spring besi yang biasanya dipasang pada bahagian penyerap hentakan lori tertusuk di lehernya.

Lim berkata, sebelum kejadian dia dan Ooi dalam perjalanan pulang ke rumah dengan rakannya itu memandu kereta manakala dia duduk di tempat duduk penumpang hadapan.

Foto

Besi spring lori yang menghentam mangsa hingga mati.


"Kami dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing di Teluk Intan selepas keluar makan di Sitiawan," katanya ketika ditemui, semalam.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/03

Timbul depan ibu

Posted: 02 Jul 2013 11:23 AM PDT

Temerloh: Keajaiban berlaku apabila mayat mangsa lemas, Susisusanti Amaqmus, 15, timbul betul-betul di depan ibunya, Ramlah Musa, 40, yang berada di lokasi gerakan mencari mayat gadis berkenaan dilakukan di Sungai Semantan, Kampung Kelubi, Mentakab, di sini, semalam.

Mayat Susisusanti yang lemas bersama seorang rakannya, tiga hari lalu ketika mandi di sungai itu timbul di depan Ramlah pada kira-kira jam 2.15 petang.

Kakak mangsa, Ajura, 25, menyifatkan perkara itu sebagai kuasa Allah untuk menunjukkan betapa mulianya kasih seorang ibu terhadap anak yang amat disayanginya.

"Ibu saya tiba di bandar ini dari Batu Pahat, Johor, Ahad lalu, apabila dimaklumkan mengenai kejadian menimpa adik saya dan nyata kehadirannya amat bermakna dalam usaha mencari mayat adik saya," katanya.

Foto

SUSISUSANTI


Terdahulu, mayat seorang lagi mangsa, Mohd Ramzi Ariyanto, 16, ditemui kira-kira dua kilometer dari lokasi kejadian, jam 8.30 pagi semalam.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/03
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved