Jumaat, 7 Disember 2012

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Mat Yo lapar jaringan

Posted: 06 Dec 2012 10:20 AM PST

TIGA perlawanan tanpa sebarang gol membuatkan penyerang Harimau Malaya, Norshahrul Idlan Talaha semakin bernafsu untuk merobek gawang Thailand pada aksi separuh akhir pertama Piala AFF di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Ahad ini.

Pemain Paling Bernilai kebangsaan 2012 itu yakin sudah berada di prestasi terbaik untuk menamatkan kemarau jaringan apatah lagi dia kemungkinan bakal menjadi sandaran terbaik menerajui jentera serangan berikutan kedudukan gandingannya, Mohd Safee Sali masih menjadi tanda tanya.


Sehingga semalam, Safee masih belum pulih sepenuhnya daripada kecederaan hamstring dan Norshahrul tidak tertekan dengan situasi itu.

Biarpun Norshahrul, 26, mengharapkan Safee akan pulih dalam tempoh terdekat ini, namun dia bersedia untuk menggalas tugas utama mengikut percaturan Datuk K Rajagobal.


"Saya harap Safee boleh bermain menentang Thailand kerana kita memerlukan penyerang utama.


"Saya hanya mengikut perancangan jurulatih sama ada mahu meletakkan saya sebagai penyerang utama, tapi saya lebih selesa beraksi di belakang penyerang utama.

"Tapi saya yakin saya akan menjaringkan gol dalam perlawanan dengan Thailand kali ini," katanya ketika ditemui selepas sesi latihan semalam.


Norshahrul yang bakal beraksi dengan Johor atau kini dikenali sebagai Darul Takzim FC menjaringkan dua gol untuk membantu Malaysia menjulang kejuaraan pada edisi 2010.

Dia yang mesra disapa dengan panggilan Mat Yo tidak tertekan selepas dua tahun gagal menjaringkan gol di peringkat antarabangsa kerana yakin dengan kemampuannya.


"Apabila pasukan bergantung kepada saya, keinginan saya untuk menjaringkan gol lebih tinggi. Ketika final Piala Malaysia, (Mohamed) Ghaddar tidak beraksi dan saya secara automatik menggalas tugas itu dan berjaya menjaringkan dua gol," katanya yang membantu Kelantan menewaskan ATM 3-2 di final Piala Malaysia, Oktober lalu.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/06



Malang Messi

Posted: 06 Dec 2012 08:07 AM PST

BARCELONA (Sepanyol): Lionel Messi diusung keluar selepas mengalami kecederaan lutut ketika Barcelona seri 0-0 dengan Benfica di Nou Camp, awal pagi semalam.

Keputusan itu menyaksikan Celtic mengiringi kelab Catalan ke saingan kalah mati sekali gus menyingkir wakil Portugal pada perlawanan terakhir Kumpulan G, Liga Juara-Juara.


Kelab itu memaklumkan menerusi Twitter, bintang Argentina itu hanya lebam di lutut kiri dan perlu menjalani ujian lagi bagi menentukan tahap kecederaannya." Benfica hanya perlu menyamai keputusan Celtic menentang Spartak Moscow, namun mensia-siakan peluang untuk menewaskan barisan lemah Barca terutamanya di babak pertama.

Agak malang apabila Celtic pula menang 2-1 ke atas Spartak Moscow.


Messi dibawa masuk pada separuh masa kedua namun terbaring dengan memegang lututnya selepas dijatuhkan di hujung perlawanan.


Kelab Catalan itu mara ke pusingan 16 terakhir dengan hanya mengalami satu kekalahan di gelanggang lawan kepada Celtic, keputusan meyakinkan musim ini dengan rekod pencapaian terbaik dalam saingan liga tempatan dengan 13 kemenangan daripada 14 perlawanan.

Peminat membanjiri stadium dengan harapan untuk melihat Messi menyamai atau mengatasi rekod Gerd Mueller, 85 gol dalam kalendar setahun, namun berakhir penuh kehampaan apabila penyerang Argentina itu masih ketinggalan satu gol.


Barca memilih merehatkan ramai pemain utama dan memberi peluang kepada pemain muda yang dihasilkan di akademi La Masia.

Bagaimanapun, mereka tetap membariskan pertahanan mantap dengan Carles Puyol di bek tengah, Alex Song bermain di posisi tengah serta David Villa serangan.


Benfica perlu menewaskan gergasi Catalan itu namun berdepan kesukaran selepas kehilangan beberapa pemain penting seperti Pablo Aimar, Enzo Perez dan Eduardo Salvio. - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/06



Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved