Jumaat, 7 Disember 2012

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Warak bekalan jihad

Posted: 07 Dec 2012 12:56 AM PST

GAZA: Barisan pejuang bergelar Komando Qassam kini menjadi pasukan paling digeruni Israel berikutan tidak pernah tewas ketika bertempur biarpun hanya berbekalkan senjata api model lama.

Kehebatan pasukan Komando Qassam yang turut digelar tentera malaikat itu kian tersebar apabila mereka yang dianggotai golongan muda, terpelajar dan ulama mampu menumpaskan ratusan tentera Zionis serta menembak jatuh pesawat pejuang mereka.

Hasrat penulis dan jurugambar menemui pasukan elit itu tercapai melalui orang hubungan di sini, berjaya mengatur pertemuan dengan sekumpulan anggota Komando Qassam.

Mereka diketuai seorang komander yang hanya mahu dikenali sebagai Sheikh dan pertemuan diadakan di satu lokasi sulit dalam ladang zaitun pada jam 12 tengah malam.


Untuk ke sana, kami dibawa menaiki kenderaan khas sebelum diarah berjalan sejauh 500 meter ke sebuah pondok dalam ladang itu. Di situ, Sheikh bersama kira-kira 20 anggotanya menyambut kami dengan mesra sebelum dibawa duduk mengelilingi unggun api kecil.


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/07



Ditembak ketika minum

Posted: 06 Dec 2012 02:03 PM PST

GOMBAK: Seorang lelaki yang sedang menjamu selera bersama rakannya di sebuah warung di kawasan perindustrian Batu Caves di sini, maut selepas ditembak seorang lelaki bertopeng, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah malam itu, mangsa yang dikenali sebagai M Siva, 32, dikatakan terkena tiga das tembakan di dada, perut dan tangan.

Saksi kejadian yang enggan dikenali berkata, ketika berada di kilang berdekatan, dia terdengar bunyi tiga das tembakan, namun tidak berani keluar kerana bimbang keselamatan diri.

"Selepas 10 minit, seorang rakan mangsa datang meminta bantuan saya dan memberitahu rakannya itu parah dan terbaring berlumuran darah akibat ditembak.


"Sebaik tiba di lokasi, saya lihat beberapa lelaki dipercayai rakan mangsa sedang mengangkatnya masuk ke dalam sebuah kereta untuk menghantarnya ke hospital," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/07



Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved