Selasa, 15 Januari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Misi besar Kenichi

Posted: 14 Jan 2013 11:26 AM PST

Kuala Lumpur: Finalis tahun lalu, Kenichi Tago membawa dua misi besar di Terbuka Malaysia kali ini iaitu membalas dendam ke atas pemain nombor tiga negara, Chong Wei Feng (gambar) dan memberi cabaran getir kepada pemain nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei andai berjaya ke final sekali lagi.

Pilihan kedua kejohanan itu yang mula mengalami kemerosotan prestasi sejak kekalahan kepada Wei Feng pada pusingan pertama Terbuka Jepun tahun lalu, membawa azam membara sejak tiba di Kuala Lumpur dua hari lalu.


"Saya masih ingat detik diaib Wei Feng di depan penyokong sendiri tahun lalu dan kali ini kami sekali lagi diundi bertemu pada pusingan pertama, saya mahu menang di depan penyokong anda," kata Kenichi selepas menjalani latihan di Stadium Putra, Bukit Jalil semalam.

Itu adalah kekalahan sulung Kenichi kepada Wei Feng dan dia masih memegang kelebihan rekod pertemuan 3-1 ke atas pemain negara itu.


Namun prestasinya kurang baik awal tahun ini, apabila tersingkir seawal pusingan pertama di Terbuka Korea minggu lalu selepas tunduk kepada pemain Denmark, Jan O Jorgensen.


"Berat badan saya naik dari 71kg ke 74kg biarpun saya menjalani latihan seperti biasa, mungkin saya banyak makan kerana cuaca di Jepun terlalu sejuk," kata Kenichi.

Foto

KENICHI idam atasi Chong Wei andai berjaya ke final.

Kenichi yang menaruh impian melangkah ke final sekali lagi berjanji tidak mempamerkan aksi buruk seperti final menentang Chong Wei tahun lalu.


"Saya impikan satu lagi final menentang Chong Wei tahun ini tapi saya janji tidak akan menjadi budak belasahan lagi," katanya merujuk kekalahan 6-21, 13-21 tahun lalu.

Kenichi menentang Wei Feng di pusingan pertama esok dan rakan senegaranya, Sho Sasaki, Wang Zhengming (China) serta Sony Dwi Kuncoro (Indonesia) berada dalam laluannya ke final.


Dua pemain sensasi remaja negara, Misbun Ramdan Misbun dan Zulfadli Zulkifli turun beraksi di pusingan kelayakan hari ini.


Perlawanan kelayakan bermula jam sembilan pagi dijangka berakhir lewat petang berikutan penambahan gelanggang kepada lima bagi mengelakkan perlawanan berlarutan hingga ke lewat malam.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/15

Bertam Ulu, Phoenix gah

Posted: 14 Jan 2013 11:13 AM PST

Kuala Lumpur: Penguasaan pasukan Bertam Ulu (BU) nyata sukar digugat apabila muncul sebagai juara Pertandingan Futsal PEMADAM merebut Piala Pusingan Penaung PEMADAM Kebangsaan selepas menewaskan pasukan MBC.

BU memperagakan aksi mengagumkan untuk menang dengan jaringan 2-0 sekali gus membawa pulang wang tunai RM3,000 berserta Piala Pusingan dan Iringan.


Bagi pengurus pasukan Sani Abdul Rahman, kejohanan anjuran PEMADAM itu medan persediaan BU untuk mencuba nasib di Kejohanan Futsal Indonesia yang berlangsung di Jakarta pada 17 hingga 25 Januari ini. "Ia medan pemanas badan selepas kami berjaya menjuarai kejohanan Futsal Endurance 1Malaysia di Selangor dan berharap rentak kejayaan ini diteruskan selepas ini," katanya.

Kecemerlangan BU yang mendapat tajaan penuh Equal System Sdn Bhd serta tajaan barangan Figos Sdn Bhd itu turut mendapat pengiktirafan apabila pemain, Jamaluddin Alias dinobatkan pemain terbaik kejohanan.


Pasukan Phoenix muncul juara kategori wanita selepas menundukkan Titans 3-2 menerusi sepakan penalti.


Phoenix membawa pulang hadiah wang tunai RM3,000 berserta piala pusingan dan iringan manakala naib juara membawa pulang wang tunai RM2,000.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/15
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved