Selasa, 15 Januari 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Khidmat suntik bergerak

Posted: 14 Jan 2013 03:05 PM PST

Kuala Lumpur: Tarikan untuk tampil cantik dengan kulit putih gebu dalam tempoh singkat menyebabkan ada wanita yang sanggup berbuat apa saja termasuk tidak mengikuti prosedur klinikal daripada doktor pakar atau profesional sehingga mendedahkan diri kepada risiko kesihatan.

Ini berikutan kewujudan pakej kecantikan wajah yang murah, mudah dan cepat ditawarkan oleh 'pakar' tidak bertauliah kepada sesiapa saja yang berminat untuk menjalani prosedur perubatan di tempat terbuka.

Kegiatan suntikan vitamin C, plasenta, kolagen, sel stem dan glutathione itu semakin laris di kalangan wanita namun tanpa disedari mereka sebenarnya terdedah kepada jangkitan HIV dan Hepatitis B.

Seorang wanita yang mendakwa dirinya pakar perunding kecantikan mendakwa mengaut keuntungan mudah dengan menjalankan perkhidmatan menyuntik produk kecantikan itu kepada sesiapa saja yang berminat di tempat terbuka.

Foto

URUTAN gambar menunjukkan Suzy menyuntik pelanggannya di dalam kereta dan di rumah.


Perkhidmatan itu menarik minat golongan remaja, suri rumah dan kalangan VIP yang kebanyakan ingin melihat keberkesanan perkhidmatan dan produk itu dengan cepat, mengatasi masalah kulit bermasalah dan inginkan diri kelihatan kekal muda.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/15

Amukan pak cik

Posted: 14 Jan 2013 03:05 PM PST

Petaling Jaya: "Saya tidak sangka dia tergamak cuba membunuh dengan menetak saya beberapa kali kerana menegur sikapnya yang panas baran," kata Herman, 26, yang cedera ditetak bapa saudaranya, petang Sabtu lalu.

Beliau mengalami kecederaan ditetak menggunakan senjata parang di tangan kanan, muka dan belakang badan hanya kerana bapa saudaranya yang berusia 40-an tidak berpuas hati selepas mendakwa cuba mencampuri urusan rumah tangganya.

Menurut Herman, serangan tanpa belas kasihan itu berlaku selepas isteri bapa saudaranya menghubunginya sambil menangis dan merayu meminta tolong kerana tidak tahan dimarahi berikutan tersalah membeli ubat.

Beliau berkata, dia menerima panggilan itu jam 10 pagi sebelum diminta datang ke rumah bapa saudaranya itu di Kampung Kayu Ara, dekat sini, selepas tidak tahan dimarahi suaminya yang tiba-tiba mengamuk.

Foto

HERMAN menunjukkan tangan yang cedera ditetak bapa saudara yang panas baran.

Foto

BELAKANG badan Herman turut luka ditetak.


"Pada mulanya, saya hanya menasihati ibu saudara agar bersabar kerana tidak mahu mencampuri urusan rumah tangganya tambahan ia hanya berpunca kerana tersalah membeli ubat.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/15
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved