Rabu, 23 Januari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Kemarau berterusan

Posted: 22 Jan 2013 02:54 PM PST

Kuala Lumpur: Kemarau pingat emas sepak takraw negara di Sukan SEA sejak 2005 dilihat bakal berterusan apabila Persatuan Sepak Takraw Malaysia (PSM) tidak yakin dengan kemampuan skuad elit A melakukannya di Myanmar, hujung tahun ini.

Malah Presiden PSM, Datuk Ahmad Ismail meminta peminat tempatan tidak meletakkan sebarang harapan kerana sukan dwitahunan peringkat Asia Tenggara itu bukan lagi menjadi sasaran mereka kerana matlamat utama lebih menjurus kepada pentas lebih besar iaitu Sukan Asia 2014 di Korea Selatan.


Situasi terbabit turut didorong rasa tidak puas hatinya dengan perkembangan dipamerkan barisan pemain elit A yang dikendalikan ketua jurulatih, Jamaluddin Hassan selepas menyertai beberapa pertandingan antarabangsa sebelum ini.

"Saya memang tidak puas hati. Saya lihat mereka beraksi di Thailand baru-baru ini. Walaupun terpaksa beraksi sebelah malam, apa yang dipamerkan pemain berstatus kebangsaan itu agak mengecewakan kerana saya mengharapkan permainan mereka lebih bermutu," katanya selepas menyaksikan demonstrasi sukan 'chinlone yang bakal dipertandingkan di Myanmar.


Malah Ahmad turut mengingatkan pemain skuad elit A tidak berasa selesa dan selamat dengan kedudukan mereka untuk menyarung jersi negara di pentas antarabangsa selepas ini berikutan peningkatan dipamer barisan pemain skuad elit B, pasukan yang ditubuhkan kira-kira sebulan lalu.


"Bagi saya, kepentingan negara sentiasa menjadi keutamaan. Sesiapa yang gagal akan digugurkan dan digantikan dengan pemain baru," katanya yang mensasarkan sekurang-kurangnya satu perak diraih di Myanmar dengan skuad negara menyertai acara regu, berpasukan regu, beregu dan berpasukan regu.

Foto

PEMAIN negara berlatih untuk hadapi pertandingan.

Mengulas kontrak Jamaluddin yang bakal berakhir hujung April, Ahmad menyerahkan perkara terbabit kepada Jawatankuasa Kejurulatihan dan Pemilihan PSM untuk membuat keputusan sebelum membentangkannya kepada pucuk pimpinan persatuan.


"Jawatankuasa terbabit perlu menyatakan justifikasi sekiranya mahu menyambung kontrak (Jamaluddin), begitu juga sebaliknya."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/23

GER'S FC pamer belang

Posted: 22 Jan 2013 02:46 PM PST

Seremban: Pengalaman menyertai beberapa kejohanan tempatan dimanfaatkan sebaiknya GER'S FC untuk menewaskan Bueh FC, 3-2 pada perlawanan akhir dan muncul juara Kejohanan Futsal Kolej UNITI 2013 di Arena Alam Megah Lukut, Port Dickson Negeri Sembilan, baru-baru ini.

Pasukan juara dari Kuala Lumpur itu membawa pulang wang tunai RM1,000 dan hamper manakala Bueh FC dari Melaka meraih RM600 dan hamper.


Tempat ketiga milik pasukan dari Seremban, NHR Dobi FC yang menewaskan Saiyor FC dari Kuala Pilah menerusi penentuan penalti 3-2 selepas terikat 2-2 pada aksi sebenar untuk meraih RM400 manakala Saiyor FC, RM300.

Pengurus yang juga jurulatih GER'S FC, Jaafar Aziz berkata, kemenangan itu satu lagi kejayaan pasukannya selepas memenangi Kejohanan Futsal Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) 2012, November lalu dan meraih trofi serta hadiah RM3,000.


Beliau bagaimanapun hanya mensasarkan mara ke separuh akhir tapi semangat dan kesungguhan pemain membantu mereka muncul juara kejohanan itu.


GER'S FC diundi dalam Kumpulan K bersama Poli PD, Bad Boys dan KKNS dan muncul juara kumpulan dengan rekod tanpa kalah.

"Ini satu pencapaian membanggakan hasil persiapan rapi dan pengalaman menyertai beberapa kejohanan sepanjang tahun lalu," katanya.


Menurutnya, dibandingkan beberapa pasukan lain, GER'S FC boleh dianggap baru dalam arena futsal kerana baru ditubuhkan pada pertengahan 2011 dan bergerak aktif pada Oktober 2011 dengan menyertai beberapa kejohanan terutama di sekitar ibu negara dengan matlamat menyertai Liga Futsal Kebangsaan pada masa akan datang.

Sebanyak 48 pasukan menyertai kejohanan anjuran Kelab Kaunseling Kolej UNITI di Pasir Panjang Port Dickson itu.


Hadiah disampaikan Pengarah Jabatan Hal Ehwal Kemanusiaan Kolej UNITI, Ahmad Nasron Mohamed Din.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/23
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved