Rabu, 23 Januari 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


4 lelaki pecah rumah jiran tumpas

Posted: 22 Jan 2013 04:10 PM PST

Serdang: Penahanan empat anggota geng pecah rumah di Sri Kembangan, di sini, baru-baru ini turut membongkar kegiatan curi kereta dilakukan suspek sama.

Ketua Polis Daerah Serdang Asisten Komisioner Abd Razak Elias berkata, empat lelaki berusia 30 hingga 40-an itu ditahan selepas memecah masuk rumah jiran mereka di Flat Serdang Raya, Seksyen 1, di sini, 17 Januari lalu.


Menurutnya, hasil soal siasat, polis menahan dua lagi lelaki berusia 30-an bersama dua kereta yang dilaporkan dicuri di Kajang.

"Dalam kejadian pecah rumah itu, mangsa yang juga peniaga berusia 50-an membuat laporan kehilangan pelbagai barangan berharga seperti jam tangan dan duit syiling.


"Mangsa menyedari kehilangan barangan itu selepas pulang dari berniaga jam 3 pagi dan mendapati cermin tingkap rumahnya hilang," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang, di sini, semalam.


Katanya, bertindak atas maklumat mangsa, sepasukan polis diketuai Ketua Balai Polis Seri Kembangan Cif Inspektor Chai Chee Boon menyerbu sebuah rumah berhampiran kediaman mangsa.

Foto

ABD Razak (tengah) menunjukkan barang yang dirampas daripada suspek.

"Dalam serbuan itu, polis menahan empat lelaki dan pemeriksaan lanjut dalam rumah didiami mereka menemui semula pelbagai barangan yang disyaki hasil daripada kegiatan terbabit termasuk cermin tingkap yang hilang itu. "Keempat-empat suspek dibawa ke balai untuk soal siasat sebelum mereka mendedahkan satu lagi kegiatan jenayah curi kereta.


"Hasil maklumat diberikan, polis membuat serbuan di sebuah rumah di Kajang dan menahan dua lelaki bersama dua kereta Proton Waja dan Perodua Kelisa yang dilaporkan dicuri di Seri Kembangan, baru-baru ini," katanya.

Abd Razak berkata, semua suspek sudah dituduh di Mahkamah Majistret, Petaling Jaya, semalam, mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan atas kesalahan pecah rumah dan Seksyen 411 kanun sama kerana memiliki kenderaan curi.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/23
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved