Sabtu, 19 Januari 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Kepala 'bocor'

Posted: 18 Jan 2013 10:45 PM PST

"Saya disahkan doktor mengalami gangguan kelopak mata kanan menyebabkan pandangan kabur, malah saya juga sukar tidur malam," kata M Balakrishnen, 48, menceritakan kesan buruk dihadapi selepas kepalanya cedera ditimpa siling asbestos yang reput dalam kejadian bulan lalu.

Menceritakan semula kejadian itu, Balakrishnen yang juga kakitangan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Shah Alam berkata, dia ditimpa siling itu ketika menaiki tangga untuk ke rumahnya di tingkat satu, Blok 10, Flat Desa Mentari, di sini, pada 25 Disember lalu.


"Saya menaiki tangga bersama seorang anak perempuan berusia empat tahun apabila tiba-tiba siling itu jatuh dan menimpa kepala saya, kira-kira jam 8.30 pagi.

"Mujur anak terselamat dan tidak mengalami kecederaan kerana saya sempat memeluk dia untuk melindunginya," katanya, semalam.


Menurutnya, akibat kejadian itu, kepalanya berdarah teruk dan terpaksa dikejarkan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) dan menerima enam jahitan.


"Saya juga terpaksa mengambil cuti sakit yang panjang kerana kesan kemalangan itu menyebabkan saya tidak boleh menumpukan perhatian ketika membuat pekerjaan.

Foto

SILING asbestos yang runtuh masih belum diganti.

"Malah, kesihatan saya juga tidak menentu dan kini terpaksa bergantung pada ubatan," katanya.


Katanya, dia pernah mengalami kemalangan jalan raya dan kejadian terbaru itu memburukkan lagi tahap kesihatannya.

"Sudah banyak kali kejadian bumbung atau siling flat yang reput dan jatuh menimpa penduduk. Namun, apa yang saya dialami adalah kejadian serius.


"Saya sudah beberapa kali menemui pihak pengurusan bangunan bagi menuntut ganti rugi kerana kejadian sebegini tiada wajar berlaku. Namun, mereka mengambil sikap tidak peduli," katanya.


Balakrishnen berkata, pihak berkenaan sewajarnya bertanggungjawab dalam kejadian itu kerana gagal menjalankan kerja penyelenggaraan di bahagian bumbung terutama yang sudah rosak.


Balakrishnen, turut membuat laporan di Balai Polis Petaling Jaya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/19
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved