Isnin, 21 Januari 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Impian tercapai

Posted: 20 Jan 2013 11:35 AM PST

Sepang: "Ini baru pertama kali saya menjejakkan kaki ke luar negara. Terima kasih kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kerana memberi peluang kepada anak FELDA memperoleh ilmu berguna di London," kata pelajar Sarjana Muda Pengurusan Sumber Manusia Universiti LimKokWing Nurhidayah Mat Disa, 24, seorang daripada 99 anak FELDA yang mengikuti Program Generasi Global LimKokWing di London.

Nurhidayah yang berasal dari FELDA Besout di Sungkai, Perak berkata, dia tidak menyangka impian untuk menjejakkan kaki ke luar negara tercapai apabila terpilih mengikuti kursus empat bulan di Universiti LimkokWing London.


"Sebelum ini, saya tidak memiliki pasport dan tidak terfikir berpeluang menaiki pesawat ke luar negara. Impian itu menjadi kenyataan apabila terpilih mengikuti kursus pengajian di London pada September tahun lalu.

"Banyak faedah yang diperoleh melalui kursus ini seperti menjadikan diri lebih yakin dan berani selain meningkatkan tahap penguasaan bahasa Inggeris.

"Justeru, saya mengucapkan terima kasih kepada Universiti Limkokwing, FELDA dan Perdana Menteri kerana memberi peluang ini kepada anak FELDA," katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), di sini, semalam.


Seramai 65 daripada 99 anak FELDA yang juga pelajar Universiti LimKokWing pulang ke tanah air selepas tamat mengikuti Program Generasi Global Limkokwing di cawangan universiti itu di London.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/21
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved