Rabu, 9 Januari 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Kokain dalam minyak rambut

Posted: 08 Jan 2013 02:27 PM PST

Kuala Lumpur: Lima warga asing termasuk seorang wanita dipercayai keldai dadah ditahan polis ketika cuba menyeludup syabu dan kokain yang dianggarkan bernilai RM5 juta di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Semua mereka diberkas dalam tiga serbuan berasingan sejak penghujung Disember lalu hingga kelmarin, membabitkan rampasan syabu seberat 33.37 kilogram dan kokain sebanyak 8.4 kilogram.


Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman Datuk Noor Rashid Ibrahim berkata, empat daripada suspek ditahan adalah warga India dan manakala wanita terbabit rakyat Thailand yang semuanya berusia 25 hingga 41 tahun.

"Dalam kes pertama jam 2.50 petang, 26 Disember lalu, tiga lelaki warga India yang juga penumpang penerbangan dari Colombo, Sri Lanka ditahan bersama 13 bungkusan disyaki syabu seberat 8.4 kilogram yang disembunyikan dalam bagasi selain dililit pada pinggang dan betis suspek.


"Kes kedua pula pada 30 Disember tahun lalu jam 3 petang apabila polis menahan seorang wanita warga Thailand yang tiba dengan penerbangan dari Dubai kerana disyaki memiliki kokain seberat 1.8 kilogram yang disorokkan dalam tiga botol minyak rambut," katanya di sini, semalam.


Menurutnya, bagi kes terbaru tahun ini, seorang lelaki warga India yang tiba dari Chennai, India, ditahan jam 12.45 tengah hari kelmarin bersama beg mengandungi 14 kotak makanan termasuk coklat dan biskut.

Foto

NOOR Rashid menunjukkan kotak makanan yang digunakan suspek untuk menyeludup syabu.

"Hasil pemeriksaan mendapati semua kotak terbabit berisi 32 bungkusan plastik mengandungi dadah dipercayai syabu seberat 24.97 kilogram," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/09
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved