Rabu, 9 Januari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Tindakan berani Ramdan

Posted: 08 Jan 2013 01:07 PM PST

Kuala Lumpur: Juara baru Grand Prix Final Kebangsaan, Misbun Ramdan Misbun (gambar) meninggalkan Persatuan Badminton Malaysia (BAM) untuk menjalani latihan bersama bapanya, Datuk Misbun Sidek di kelab Nusa Mahsuri.

Setiausaha Kehormat BAM, Ng Chin Chai yang dihubungi mengesahkan hal itu dan berkata, Ramdan tidak menunjukkan tanda tidak puas hati sebelum menghantar surat untuk keluar.


"Kelmarin Ramdan menghantar surat keluar daripada BAM. Waktu itu saya dan Kenny Goh (Pengurus Besar) tiada di pejabat dan pada malamnya dia bertemu dengan jurulatih Hendrawan," kata Chin Chai.

"Dalam surat itu, dia menyatakan hasratnya untuk meninggalkan BAM atas alasan masalah peribadi." Justeru Chin Chai berkata, pihaknya tidak dapat menghalang Ramdan, apatah lagi selepas pemain itu tidak hadir menjalani latihan semalam.


"Saya anggap tindakan Ramdan berkuat kuasa serta-merta tapi kami akan bawa perkara ini ke mesyuarat Exco minggu depan untuk menentukan tindakan susulan." Sementara itu, jurulatihnya, Hendrawan mengaku Ramdan bertemunya pada malam selepas menghantar surat kepada BAM.


"Dia datang berjumpa saya memberitahu perkara itu dan menjelaskan mahu mengikuti ayahnya (Misbun). Lalu saya bertanya adakah saya ataupun sistem latihan menjadi masalah kepadanya tapi dia menjawab tiada masalah cuma mahu mengikut ayah," kata Hendrawan sambil menyatakan Ramdan berterima kasih kepadanya kerana menaikkan namanya hingga ke tahap sekarang.

Selain muncul juara GP Kebangsaan, Ramdan kini menduduki ranking ke-87 dunia.


Minggu lalu, ahli keluarga Sidek, iaitu Rahman menempelak BAM dengan menyatakan program badan induk itu terlalu perlahan untuk menaikkan tahap permainan pemain pelapis.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/09

Orbit de Futsal tawar hadiah lumayan

Posted: 08 Jan 2013 12:55 PM PST

Kuala Lumpur: Orbit de Futsal akan mengadakan kejohanan terbuka bertemakan perpaduan dan semangat setiakawan sempena pembukaan gelanggang itu pada 27 Januari ini.

Pemiliknya, Nik Mohd Radzi berkata, kejohanan itu menawarkan hadiah keseluruhan, RM6,000 dengan juara membawa pulang RM3,000 berserta piala, medal dan barangan sukan Figos.


Yuran penyertaan RM200 dikenakan bagi setiap pasukan dengan tarikh tutup penyertaan pada 25 Januari.

"Kejohanan ini bertujuan merapatkan hubungan dan mengucapkan terima kasih. Justeru, saya harap semua pasukan yang dahagakan pertandingan sempena tahun baru ini menyertai kejohanan itu sebagai pemanas badan untuk kejohanan lebih besar seperti Karnival Futsal Harian Metro dan Hidup Bola Milo," katanya.


Selepas sekian lama berkecimpung dalam sukan futsal sebagai pengadil dan pengarah teknikal, Nik Mohd Radzi akhirnya memiliki gelanggang futsal sendiri di Segambut, Kuala Lumpur.


Orbit de Futsal (sebelum ini Samba de Futsal) yang mula diambil alih pada 1 Disember lalu, mempunyai enam gelanggang dengan dua daripadanya bersaiz FIFA.

Selain beliau, Orbit de Futsal Segambut turut diterajui bekas pemain skuad Olimpik Barcelona 1992, Adnan Ibrahim.


Sehubungan itu, pasukan berminat untuk menyertai pertandingan itu boleh menghubungi beliau menerusi 019-200 8844, Razif (019-695 4544), Nik A Farez (010-5393 767), Orbit de Futsal (013-911 8877) atau email orbitdefutsal@gmail.com.

Borang penyertaan boleh dimuat turun menerusi web www.kelate.net/kejohanan-futsal-terbuka-orbit-de-futsal-segambut/.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/09
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved