Sabtu, 16 Februari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Selangor gah!

Posted:

Usaha Kelantan mempertahankan kejuaraan Liga Super semakin goyah apabila hingga kini hanya mencatatkan satu kemenangan selepas mengharungi enam perlawanan.

Terbaru, skuad kendalian Bojan Hodak itu tewas kepada Selangor 0-2 di Stadium Shah Alam, malam tadi untuk kekal di pertengahan liga dengan meraih enam mata.


Sebaliknya Selangor muncul pendahulu baru Liga Super dengan mengumpul 13 mata, meninggalkan Pahang (12) dan Angkatan Tentera Malaysia (10) yang akan turun beraksi malam ini.

Pada perlawanan disaksikan kira-kira 25,000 penonton itu, pelawat jelas pincang tanpa kehadiran perancang tengah dan kapten pasukan, Mohd Badhri Radzi yang hanya masuk sebagai pemain gantian pada awal babak kedua.


Kelekaan pemain Kelantan terutamanya di barisan pertahanan yang diketuai pertahanan import dari Nigeria, Obinna Nwaneri nyata membawa padah apabila membiarkan pemain tuan rumah meledak dua gol pada separuh masa pertama.


Francis Forkey Doe meledak gol pertama apabila melonjak tinggi untuk menyambut hantaran silang yang menewaskan Khairul Fahmi Che Mat di gawang pada minit ke-13. Selepas itu giliran Ramez Dayoub pula menggandakan kedudukan apabila menanduk masuk sepakan percuma Mahali Jasuli pada minit ke-26.

Ketumpulan jentera serangan nampaknya masih menghantui Kelantan apabila penyerangnya termasuk Keita Mandjou gagal mempamerkan penyudahan tajam di samping mempersia-siakan beberapa peluang keemasan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/16

Kami fokus terhadap Blackburn dulu: Mertesacker

Posted:

London: Per Mertesacker menegaskan Arsenal akan fokus terhadap perlawanan Piala FA menentang Blackburn hari ini, 72 jam sebelum gergasi Jerman, Bayern Munich tiba di utara London untuk pertemuan pertama pusingan kedua Liga Juara-Juara.

Skuad kendalian Arsene Wenger mensasarkan trofi pertama sejak kali terakhir menang Piala FA 2005 dan pertemuan menentang pasukan bahagian kedua, Rovers selari dengan peningkatan persembahan untuk merealisasikan misi memburu empat tempat teratas Liga Perdana.


Namun Mertesacker yang juga pemain pertahanan tengah Arsenal memberi amaran kepada rakan sepasukan supaya tidak membiarkan fokus mereka terganggu jika mahu melangkah jauh dalam saingan domestik.

"Kami masih mempunyai perlawanan penting saingan piala hari ini. Kami pastinya mahu melangkah jauh pada Piala FA, ini adalah sebabnya persiapan menentang Bayern belum dilakukan sepenuhnya," kata pemain antarabangsa Jerman itu.


"Bagaimanapun bermula esok persediaan untuk perlawanan awal pagi Rabu akan bertambah mantap. Bayern memang hebat tahun ini dan ia satu cabaran besar namun kami tidak sabar untuk kedua-dua aksi timbal balik itu." Pertemuan menentang Bayern mungkin memaksa bos Arsenal, Wenger membuat beberapa perubahan untuk perlawanan Piala FA menentang Blackburn yang mempamerkan peningkatan sejak Michael Appleton menggantikan bekas pengurus, Henning Berg.


Jack Wilshere (paha) dan Laurent Koscielny (betis) berusaha untuk kembali cergas manakala Thomas Vermaelen mungkin berada di bangku simpanan.

"Wilshere menjalani ujian kelmarin dan semalam," kata Wenger. "Dia kelihatan semakin baik. Dia belum pasti beraksi hari ini selepas pahanya disepak.


"Koscielny berdepan masalah," kata pengurus dari Perancis itu. "Dia turut menjalani ujian kelmarin dan semalam.

"Vermaelen kelihatan bagus dan mungkin kembali hari ini. Dia seharusnya tersenarai dalam skuad." Pemain tengah, Abou Diaby boleh diturunkan namun pertahanan kanan, Carl Jenkinson digantung selepas dibuang padang ketika menewaskan Sunderland hujung minggu lalu.


Kali terakhir Rovers bertandang di laman Arsenal ketika mereka tewas 1-7 dalam aksi Liga Perdana pada Februari 2012 sebelum tersingkir ke Liga Kejuaraan ujung musim itu. - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/16
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved