Jumaat, 22 Februari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


'Tak halal duit denda'

Posted:

Arau: Datuk Seri Shahidan Kassim yang menyokong tindakan Tunku Ismail Sultan Ibrahim menegur Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) mengenai mutu pengadilan Liga M turut menekankan beliau tidak akan menghalalkan wang denda yang terpaksa dibayarnya kerana menganggap hukuman dijatuhkan badan induk itu ke atasnya 'sangat zalim'.

"Saya langsung tidak dipanggil bagi siasatan ke atas saya, sebaliknya terus dihukum kerana membuat kenyataan meminta bantuan kewangan daripada FAM selain memohon badan induk itu menyelesaikan masalah bookie.


"Apa yang dilakukan ke atas saya amat kejam dan saya berdoa agar azab dikenakan kepada mereka yang bertindak zalim dan akan mengadakan sembahyang hajat agar tiada lagi kezaliman berlaku dalam FAM," katanya.

Shahidan sekali lagi menekankan beliau secara jujur menyokong Presiden FAM Sultan Ahmad Shah namun tetap dikenakan tindakan gantung dan denda.


Justeru, beliau menyokong tindakan Tunku Ismail kerana apa yang diperkatakan Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) itu menjadi bukti jelas, FAM memang berada dalam keadaan amat teruk. Kelmarin, Tunku Ismail yang juga Tengku Mahkota Johor (TMJ) meluahkan rasa tidak puas hati dengan mutu pengadilan saingan Liga M yang disifatkannya masih berada di tahap amatur ketika bola sepak Malaysia sudah lama di era profesional.


"Saya akan menyokong mana-mana pihak yang berani memberikan cadangan serta teguran kepada FAM kerana ia menunjukkan mereka mahukan kebaikan demi industri bola sepak negara.

"Siapa 'tabuh' (kecam) FAM, saya sokong dan kecaman TMJ itu menunjukkan beliau seorang pejuang dan perlu berada dalam FAM." Menurutnya, Tunku Ismail antara individu yang dilihat layak menerajui FAM dan berharap beliau tidak dikenakan tindakan disiplin seperti yang diterimanya, kelmarin, kerana menegur badan induk berkenaan.


Shahidan hilang jawatan Presiden Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA) kerana digantung dua setengah tahun dan denda RM39,000 oleh Jawatankuasa Tatatertib FAM selepas didapati bersalah melanggar Artikel 88.

Beliau tidak boleh menyertai sebarang aktiviti bola sepak peringkat kebangsaan dan negeri selama tempoh hukuman itu berkuat kuasa selepas surat hukuman dihantar dalam tempoh 14 hari.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/22

Pertama kali di Bumi Kenyalang

Posted:

Kuala Lumpur: Selepas tujuh edisi berlangsung di Semenanjung Malaysia, Karnival Futsal Harian Metro buat kali pertama menjengah ke Sarawak bermula esok dan Ahad, sekali gus mencipta sejarah dengan penganjuran sulung di negeri Bumi Kenyalang itu.

Dengan nilai hadiah keseluruhan RM15,200, ia berjaya menarik minat sebanyak 192 pasukan selepas tarikh tutup penyertaan tamat pada 15 Februari lalu.


Seperti di Semenanjung, karnival yang bakal berlangsung di Arena Sukan, Kuching dibahagikan kepada tiga kategori iaitu Terbuka Lelaki, Terbuka Wanita serta Lelaki Bawah 17 Tahun.

Untuk Terbuka Lelaki, juara bakal membawa pulang RM3,000 manakala naib juara (RM2,000) dan ketiga (RM1,000).


Terbuka Wanita pula menawarkan hadiah RM2,000 bagi juara, naib juara (RM1,500) serta ketiga (RM1,000).


Kategori Lelaki Bawah 17 Tahun yang menyaksikan had minimum usia pemain 15 tahun, menawarkan RM1,500 untuk juara, naib juara (RM1,000) dan ketiga (RM700).

Selain wang hadiah yang ditawarkan, setiap peserta juga akan menerima baju-T, beg kasut, air minuman serta makanan ringan.


Lebih menarik, pemain terbaik setiap kategori akan menerima kasut futsal sumbangan Figos.

Karnival Futsal Harian Metro ini dibawa oleh AmBank dengan disokong Jabatan Belia dan Sukan Sarawak serta Kementerian Pembangunan Sosial Sarawak selain dibantu H-TWO-O dan Figos manakala 56 Hotel menjadi tempat penginapan rasmi.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/22
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved