Selasa, 5 Februari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Sinar terbaik Irfan, Rozaimi

Posted:

Brisbane: Peluang kini terbuka buat kapten Harimau Muda A, Irfan Fazail dan penyerang berbakat, Rozaimi Abdul Rahman mengetuk pintu kelab di Australia.

Aksi kedua-dua pemain terbabit mendapat tumpuan pencari bakat di Australia, Brad Maloney yang juga bekas pemain kebangsaan negara itu.


"Saya akan melihat aksi mereka dalam perlawanan menentang Brisbane Roar, hari ini. Namun ia bukan saja terhad kepada mereka berdua saja tapi pemain lain juga sekiranya mampu menarik perhatian," katanya.

Beliau yang turut hadir menyaksikan sesi latihan skuad kendalian Ong Kim Swee petang semalam turut kagum dengan persefahaman, teknik, kemahiran dan kepantasan pemain muda negara.


Kedua-dua pemain terbabit terlebih dulu menarik perhatian bekas pemain Sabah, Scott Ollerenshaw yang kemudian memaklumkan kemampuan mereka kepada Maloney.


"Kedua-dua pemain itu memiliki teknik yang bagus. Permainan mereka lebih matang berbanding usia. Saya harap mereka mampu mempamerkan persembahan yang biasa dilakukan ketika latihan tanpa sebarang tekanan dan semuanya berjalan lancar."

Irfan yang juga perancang tengah pasukan antara pemain paling lama dalam skuad Harimau Muda A dan turut membantu negara memenangi pingat emas Sukan SEA 2011.

Rozaimi yang baru dipanggil menyertai Harimau Muda A tahun ini melakukan kejutan apabila meledak 10 gol pada kempen kelayakan Piala Asia Bawah 22 Tahun tahun lalu.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/05

Sepanyol tersungkur

Posted:

London: Pilihan utama, Sepanyol tersingkir pada pusingan pertama Piala Davis buat kali pertama sejak 2006 apabila Milos Raonis mengalahkan Guillermo Garcia-Lopez untuk memberikan Kanada kemenangan 3-2 pada perlawanan peringkat Kumpulan Dunia, semalam.

Juara lima kali yang hadir tanpa pemain bintang, bergelut sejak awal di Vancouver dan Raonic menamatkan cabaran mereka dengan kemenangan 6-3, 6-4, 6-2 ke atas Garcia-Lopez bagi meraih kemenangan pertama Kanada pada peringkat itu.


Terdahulu, penyandang juara, Republik Czech layak ke suku akhir apabila Tomas Berdych menumbangkan pemain Switzerland, Stanislas Wawrinka sehari selepas kedua-dua pemain beraksi dalam pertembungan maraton acara beregu.

Berdych meraih kemenangan mudah 6-3, 6-4, 3-6, 7-6 ke atas Wawrinka, membolehkan Czech mendahului 3-1, sehari selepas dia dan Lukas Rosol melepasi halangan pertembungan tujuh jam ke atas Wawrinka dan Marco Chiudinelli dengan keputusan 24-22 pada set terakhir.


Czech kini akan berkunjung ke Kazakhstan, April ini selepas negara Asia Tengah itu melengkapkan kemenangan 3-1 ke atas Austria.


Amerika Syarikat turut mengatasi kebangkitan Brazil di Jacksonville sebelum menempah tiket ke suku akhir dan mereka akan bertemu Serbia.

Sam Querrey melunaskan tugasnya dengan kemenangan 4-6, 6-3, 6-4, 7-6 ke atas Thiago Alves pada perlawanan penentuan selepas Thomaz Bellucci menyamakan kedudukan 2-2 dengan mengatasi John Isner 2-6, 6-4, 6-7, 6-4, 6-3.


Itali turut layak ke suku akhir dan berjumpa Kanada, selepas Fabio Fognini menundukkan pemain Croatia, Ivan Dodig pada perlawanan penentuan.

Sepanyol, hadir tanpa Rafael Nadal, David Ferrer dan Nicolas Almagro, ketinggalan 0-2 selepas dua perlawanan perseorangan pertama.


Juara lima kali itu menghidupkan kembali peluang selepas menang acara beregu namun Raonic menamatkan sebarang impian kebangkitan mereka.


"Ia amat menakjubkan," kata Raonic. "Ia sesuatu yang patut kami banggakan. Ia sesuatu yang saya harap dapat menyemarakkan minat semua terhadap sukan tenis di seluruh Kanada." - Reuters

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/05
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved