Khamis, 7 Februari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Mula latihan pramusim

Posted:

Sepang: Pelumba Moto3 negara, Muhammad Zulfahmi Khairuddin (gambar) memulakan latihan pramusim bersama pasukan barunya, Red Bull KTM Ajo Racing Team, di Litar Almeria, Sepanyol, semalam.

"Saya rasa gementar memikirkan bagaimana Fahmi (Muhammad Zulfahmi) memulakan sesi latihan pramusimnya di sana. "Bagaimanapun, saya yakin beliau mampu mempamerkan aksi terbaik berdasarkan persediaan awal yang dilakukan di sini," kata Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SIC, Datuk Ahmad Razlan Ahmad Razali kepada Bernama di Litar Sepang, semalam.


Menurut Ahmad Razlan, beliau masih menunggu laporan daripada Muhammad Zulfahmi dan juga pasukan yang diwakilinya itu.

"Saya harap jentera baru Fahmi itu dapat memberi impak baik kepadanya, terutamanya untuk memulakan musim 2013 dengan lebih baik." Muhammad Zulfahmi mula menyertai perlumbaan MotoGP Dunia pada 2009 atas tiket wild card bagi kategori 125cc dan tahun berikutnya menyertai perlumbaan penuh dengan mengutip hanya empat mata.


Beliau terus menunjukkan peningkatan pada edisi dua tahun lalu dengan menempatkan dirinya di kedudukan ke-18 dengan mengumpul 30 mata.


Apabila penganjur MotoGP Dunia, Dorna, menaik taraf kategori 125cc kepada kategori Moto3 tahun lalu, Muhammad Zulfahmi menamatkan musim penuh cemerlang dengan 128 mata untuk berada di tangga ketujuh keseluruhan.

Foto

ZULFAHMI fokus di litar.

Lebih manis, kejayaan meraih petak pertama dan menamatkan saingan di tempat kedua di gelanggang sendiri, pada Grand Prix Malaysia pada 21 Oktober lalu dan menamatkan musim 2012 dengan kemenangan tempat ketiga dan podium keduanya di Grand Prix Valencia, Sepanyol, pada 11 November lalu.


Kejayaannya pada musim 2012 membolehkan Zulfahmi menerima anugerah 'Pelumba Paling Meningkat 2012' kategori itu.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/07

Juara sulung

Posted:

Kuantan: Pasukan Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah (POLISAS) muncul juara edisi sulung Kejohanan Bowling Antara Jabatan merebut Piala Datuk Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang 2013 di Megalanes, Kuantan, baru-baru ini.

Pasukan dibarisi Badli Safar Wahab, Rohaizan Saher, Abdul Aziz Mohd dan Che Alias Mohd Yusof itu mencatat 4,222 jatuhan pin, menewaskan 49 pasukan lain pada pertandingan anjuran Persatuan Bowling Tenpin Pahang (PBTP).


Naib juara milik LPKTN B yang mengumpul 4,115 pin manakala Gerakan Am (PGA), ketiga, 4,079 pin.

POLISAS membawa pulang wang tunai RM1,500, piala pusingan dan piala iringan manakala LPKTN B menerima RM900 dan PGA (RM700).


Badli berkata, kemenangan itu hasil persefahaman untuk membantu mengharumkan nama POLISAS.


"Pasukan ini juga mengadakan pemilihan untuk mencari wakil selain aktif menyertai pelbagai pertandingan. Hasilnya, kami berjaya membentuk pasukan mantap hingga bergelar juara," katanya.

Hadiah disampaikan Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang Datuk Seri Muhammad Safian Ismail. Hadir sama, Presiden PBTP, Rosli Mustafa.


Sementara itu, Pengarah Kejohanan, Darus Mahusin berkata, selain jabatan dan agensi kerajaan dari Kuantan, Jabatan Kerja Raya (JKR) Raub dan Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) Pekan turut sama memeriahkan kejohanan.

"Kami akan mengadakan lebih banyak kejohanan yang diharap melahirkan ramai bakat baru dan jika mampu mempamerkan kualiti permainan terbaik, mereka boleh mewakili Pahang," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/07
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved