Sabtu, 16 Mac 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Demo hantar duit syiling

Posted:

Imej dan reputasi Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) terus tercalar apabila kira-kira 40 penyokong dan peminat bola sepak Perlis mengadakan demonstrasi aman di depan bangunan badan induk bolasepak negara itu di Kelana Jaya, pagi semalam.

Penyokong yang datang dari segenap pelusuk Perlis itu hadir bagi melahirkan rasa tidak puas hati terhadap FAM yang menjatuhkan hukuman gantung 30 bulan dan denda RM39,000 terhadap Presiden Persatuan Bolasepak Perlis (PFA) Datuk Seri Shahidan Kassim, 20 Februari lalu.


Mereka yang membabitkan segenap lapisan masyarakat, termasuk warga emas mengadakan demonstrasi kira-kira 15 minit dengan melaungkan kata-kata seperti 'FAM tidak adil', 'FAM pilih bulu', 'FAM berat sebelah', 'Tukar Setiausaha Agung' dan 'Rombak FAM' selain membawa sepanduk.

Menurut wakil kumpulan terbabit, Abdul Halim Abdullah Sunny, kehadiran mereka dengan mengeluarkan perbelanjaan sendiri secara sukarela itu bertujuan melahirkan kekesalan terhadap tindakan FAM menghukum Shahidan yang dianggap 'bapa pembangunan sukan' negeri terbabit.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/16

Tiada belas kasihan

Posted:

Pertahanan Manchester United Jonny Evans melaungkan amaran pasukannya tidak akan memberikan Manchester City walau sekelumit harapan dalam perebutan kejuaraan Liga Perdana Inggeris.

Pasukan kendalian Alex Ferguson berdepan Reading di Old Trafford awal pagi esok, menyedari pasukan tangga kedua, City boleh merapatkan jurang kepada sembilan mata jika menang di Everton malam ini.


Musim lalu United mensia-siakan pendahuluan lapan mata dengan baki enam perlawanan, namun Evans percaya mereka sudah belajar daripada kesilapan itu dan berazam memastikan kemerosotan sama tidak berlaku dengan baki 10 perlawanan musim ini.

"Inilah perjuangan kami hingga hujung musim ini," katanya. "Kami berada pada posisi hebat dalam liga. Kami mahu memastikan tidak memberikan City peluang untuk bangkit dan merapatkan jurang.


"Beberapa minggu ini amat penting. Di kelab ini anda mempunyai pengalaman dan tahu bagaimana menanganinya.


"Kami sudah lihat apa yang berlaku tahun lalu dan terpulang kepada kami memastikan pisang tidak berbuah dua kali.

"Saya tahu kami sering menyatakannya tapi tahun ini azam kami lebih kuat." Namun, Evans mencetus sedikit ceria buat City ketika pertahanan tengah itu mengaku United berasa kecewa berikutan penyingkiran Liga Juara-Juara dan seri dengan Chelsea pada suku akhir Piala FA minggu lalu.


United kecundang secara kontroversi di tangan Real Madrid pada pusingan kedua Liga Juara-Juara sebelum mensia-siakan pendahuluan 2-0 menentang Chelsea di Old Trafford.

"Kami berehat beberapa hari selepas perlawanan menentang Chelsea," kata Evans. "Pengurus memberi kami rehat tambahan dan kembali Rabu lalu dengan lebih cergas.


"Saya tidak beraksi menentang Real dan tidak terlalu penat tapi Ahad lalu, saya berasa agak penat dan lesu pada babak kedua."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/16
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved