Sabtu, 16 Mac 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Derita empat jam

Posted:

Berpanas dan bergelap lebih empat jam. Itulah peristiwa tidak dapat dilupakan ratusan penumpang Keretapi Tanah Melayu (KTM) tren penumpang Ekspres Senandung Langkawi yang terkandas di Stesen Keretapi Bukit Mertajam, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.45 malam itu, tren 11 gerabak yang dalam perjalanan dari Hat Yai, Thailand ke Kuala Lumpur dikatakan mengalami kerosakan di bahagian gerabak janakuasa ketika mengambil penumpang menyebabkan kerja baik pulih terpaksa dilakukan. Lebih 300 penumpang dikatakan menggunakan perkhidmatan kereta api berkenaan ketika kejadian.


Berikutan kejadian itu, lebih 50 penumpang termasuk pelancong asing terpaksa membatalkan perjalanan mereka dan pulang ke destinasi masing-masing menggunakan kenderaan lain.

Wartawan Berita Harian, Nurul Farina Nazlan, 30, yang kebetulan menaiki tren berkenaan bermula di Arau, Perlis berkata, kereta api berkenaan tiba-tiba terputus bekalan elektrik kira-kira 20 minit selepas tiba di Stesen Bukit Mertajam.


Dia yang dalam perjalanan pulang untuk bercuti ke Kuala Lumpur berkata, dia dan penumpang lain kecewa apabila pihak KTMB tidak memaklumkan kepada penumpang mengenai insiden berkenaan, sebaliknya hanya berbuat demikian selepas ia selesai dibaiki, kira-kira jam 3 pagi.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/16
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved