Rabu, 6 Mac 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Selamat bersemadi wiraku

Posted:

KUCHING: "Terlalu singkat masa saya bersama mendiang, dia kini pergi untuk selamanya," kata Vivian Padel, 42, kakak kepada mendiang Deputi Superintendan Micheal Padel, 36, selepas menghadiri majlis pengebumian, hari ini.

Jenazah pahlawan negara itu selamat disemadikan kira-kira jam 11 pagi dengan penuh adat istiadat polis di Makam Pahlawan, di sini, dihadiri kira-kira 1,000 ahli keluarga dan sahabat handai yang ingin memberikan penghormatan terakhir.

Vivian berkata, dia dan ahli keluarga lain amat merasai kehilangan adik bongsunya itu, namun menerima pemergiannya dengan tabah.

"Kami sekeluarga amat sedih dan sudah pasti isteri mendiang Jabah Mingku, 35 dan anak tunggal mereka Macluie Michael, 11, lagi terasa kehilangannya.

Foto

Balu mendiang, Jabah Mingku dan anaknya, Macluie Michael. FOTO Mas Adib Saie


"Saya tidak akan lupa dengan pesanan terakhir mendiang supaya menjaga ibu kami dan keluarganya dengan baik," katanya.


Jenazah Micheal tiba di perkarangan Makam Pahlawan dari Gereja St Theresa, Serian kira-kira jam 10.30 pagi diiringi pasukan polis dan ahli keluarga.

Suasana sedih seketika sebaik jenazah mendiang dimasukkan ke dalam liang lahad dengan kedengaran tangisan daripada ahli keluarga.

Upacara kalung bunga dimulakan dengan Timbalan Ketua Menteri, Tan Sri Alfred Jabu yang mewakili Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, pula diwakili Timbalannya, Tan Sri Khalid Abu Bakar. Hadir sama, Pengarah Pengurusan Bukit Aman, Datuk Mortadza Nazrane; Persuruhjaya Polis, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani dan Timbalannya, Datuk Law Hong Soon.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/06

Ronaldo 'sedih' singkir United

Posted:

MANCHESTER: Cristiano Ronaldo mengaku berasa 'sedih' selepas jaringannya mencatatkan kemenangan 2-1 (3-2 agregat) ke atas Manchester United dalam pusingan 16 terakhir perlawanan kedua Liga Juara-Juara di Old Trafford, awal pagi tadi.

Real Madrid mara ke pusingan suku akhir setelah Ronaldo menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-69.

Pemain berusia 28 tahun itu yang bersama United selama enam musim disambut dengan baik sebelum perlawanan bermula dan tidak meraikan gol kemenangannya.

"Kedua-dua perlawanan merupakan satu detik emosi bagi saya terutamanya malam ini," katanya.


"Saya gembira dapat menolong pasukan tetapi juga sedih kerana Manchester United disingkirkan," katanya.


United mendahului perlawanan apabila cubaan Nani terkena Sergeio Ramos dan memasuki gol pada separuh masa kedua.

Bagaimanapun, Nani mendapat kad merah dan dibuang padang kerana cabaran berbahaya terhadap Alvaro Arbeloa pada minit ke-56.

Madrid berjaya mendahului perlawanan dengan jaringan dua gol dalam masa tiga minit oleh Luka Modric (minit ke-66) sebelum jaringan gol kemenangan Ronaldo. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/06
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved