Rabu, 6 Mac 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Pertahan kritikan, tak musuhi FAM

Posted:

Kota Bharu: "Saya fikir, saya tidak berniat untuk bermusuh dengan FAM dan sampai sekarang saya mempertahankan kritikan itu betul," kata Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa yang sebelum ini lantang memberikan pandangan berhubung Artikel 88 Statut Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Kelmarin, kenyataan beliau dipetik melalui laman facebooknya, yang menjelaskan bahawa anggota gabungan mempunyai kuasa untuk meminda atau menghapuskan Artikel 88 untuk memajukan sukan bola sepak negara.


Annuar juga tampil bersuara menyokong tindakan Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang mengkritik mutu pengadilan bola sepak negara.

Beliau yang pernah menjadi mangsa Artikel 88 itu berkata, Tunku Ismail berhak bersuara demi kebaikan FAM sendiri malah kenyataan dikeluarkan itu tidak mengancam kuasa badan induk bola sepak negara itu.


"Pada pendapat peribadi, tindakan Tunku Ismail mengkritik mutu pengadilan yang kurang memuaskan adalah satu teguran yang positif. FAM tidak perlu sensitif dalam hal ini. Tindakan hanya perlu diambil jika sesuatu teguran itu berniat jahat.


"Saya sendiri pun mempertahankan tindakan saya yang mengkritik prestasi skuad kebangsaan dulu. Saya mempertahankan kerana tindakan itu tidak ada niat jahat dan hanya memberi pendapat yang positif," katanya selepas majlis pelancaran jersi The Red Warriors (TRW) untuk saingan Piala AFC, semalam.

Foto

Tan Sri Annuar Musa

Turut hadir Pengurus Subsidiari Kumpulan Adabi, Syed Mahadzir Syed Mansor, Timbalan Presiden KAFA, Datuk Affendi Hamzah, Setiausaha Agong KAFA, Azman Ibrahim dan jurulatih Bojan Hodak.


Sempena majlis itu, KAFA menerima tajaan daripada syarikat Adabi untuk saingan AFC termasuk perlawanan antarabangsa yang lain.

Pada 20 Febuari lalu, Tunku Ismail meluahkan rasa tidak puas hati dengan mutu pengadilan saingan Liga M yang boleh ditakrif masih berada pada tahap amatur ketika bola sepak negara sudah lama di era profesional.


Berikutan kenyataan itu, FAM memutuskan untuk menyiasat perkara berkenaan dan jika didapati bersalah, Tunku Ismail boleh dikenakan tindakan tatatertib mengikut Artikel 88.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/06

Petratos buru jaringan sulung

Posted:

Kota Bharu: Penyerang import Kelantan Dimitri Petratos tekad memburu jaringan berdepan Maziya Sports & Recreation (Maziya SRC) dalam saingan Piala AFC di Stadium Sultan Muhammad IV, malam ini.

Penggempur berusia 20 tahun itu yang sebelum ini diketepikan dalam saingan Liga M kerana memberi laluan kepada penyerang import dari Guinea, Keita Mandjou akhirnya turun untuk aksi pertamanya.


Petratos berkata, selepas hanya beraksi dalam beberapa perlawanan persahabatan dan menjalani latihan bersama kelab Blackburn Rovers di England tiga minggu lalu, bintang dari Sydney FC itu sudah bersedia membantu The Red Warriors (TRW) dalam saingan AFC.

Katanya, walaupun sebelum ini kecewa tidak dapat beraksi dalam Liga M namun ia tidak mematahkan semangatnya kekal bersama Kelantan selepas mengikat kontrak setahun bersama Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA).


"Saya mendapat keyakinan selepas menjalani latihan di England dan kini sedia membantu Kelantan. Untuk perlawanan pertama saya akan cuba mencipta jaringan," tegasnya.


Sementara itu, jurulatih Bojan Hodak berkata, pemain pertahanan, Nik Shahrul Azim Abd Halim dan Shakir Shaari sudah pulih daripada kecederan.

Katanya, kehadiran dua pemain berkenaan memberi ruang kepadanya membuat pilihan pemain selain dibantu empat awang import.


"Mereka akan bermain malam esok (malam ini) dan saya perlu membentuk kesebelasan terbaik. Untuk AFC kita ada Lek Kcira dan Obinna Nwaneri di barisan pertahanan malah Petratos dan Dicson Nwakaeme akan mengetuai jentera serangan," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/06
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved