Jumaat, 19 April 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Misi akhiri kemarau podium

Posted: 18 Apr 2013 01:42 PM PDT

Kuala Lumpur: Ahmad Fuad Baharudin mahu menggunakan enjin Kawasaki baru dan kelebihan beraksi di laman sendiri untuk menamatkan kemarau podium saingan SuperSports 600cc Kejuaraan Motosikal Asia PETRONAS di Litar Antarabangsa Sepang, hujung minggu ini.

Kali terakhir pelumba berusia 34 tahun itu berada di podium ialah ketika memenangi dua perlumbaan di Zhuhai pada 2010.


Akur mereka kini sedikit ketinggalan berbanding pasukan lain, pelumba Bike ART Kawasaki Racing itu berkata, prestasi keseluruhan menunjukkan peningkatan terutama dengan pencapaian menduduki kelompok lima pelumba teratas di Sepang dan Zhuhai musim lalu.

"Tidak dapat dinafikan, kami ketinggalan dalam beberapa aspek kepada pasukan lebih besar namun jika dibandingkan tahun pertama kami, prestasi musim 2012 jauh lebih baik dan dijangkakan akan terus meningkat tahun ini.


"Memandangkan jumlah pelumba yang lebih ramai di grid, kami sedar ia bukan tugas mudah tapi kami juga sudah membuat persediaan secukupnya," katanya.


Selain itu, keyakinan Fuad kini memuncak hasil keputusan sesi ujian pra-musim dan penggunaan enjin yang lebih berkuasa menunjukkan mereka berupaya bersaing bagi merebut kedudukan podium.

Foto

FUAD puas hati sesi ujian.

"Musim ini kami menggunakan enjin baru dan juga maklumat terkini. Peningkatan sesi ujian pra-musim Februari lalu amat memberangsangkan apabila saya berjaya mencatat masa 1:05.492s berbanding 1:06.704s tahun lalu.


"Tambahan pula, kelebihan beraksi di Litar Sepang, litar yang begitu serasi dengan saya akan digunakan untuk merebut kedudukan podium.

"Paling penting, saya perlu bermula sekurang-kurangnya daripada dua barisan hadapan dan melakukan permulaan baik pada perlumbaan akhir Ahad ini.


"Jika tidak, mungkin sukar bagi saya mengejar pelumba lain yang sering mendominasi barisan hadapan seperti Azlan Shah Kamaruzaman, Katsuaki Fujiwara dan Mohd Zamri Baba."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/19

Gabungan menjadi!

Posted: 18 Apr 2013 12:27 PM PDT

Kuantan: Persembahan konsisten pemain sepanjang kejohanan berjaya menobatkan pasukan Kuantan selaku juara liga Kejohanan Hoki Liga Bawah 20 Tahun sempena Sukan Remaja Pahang 2013, baru-baru ini.

Bersaing dengan 10 pasukan yang mewakili daerah di negeri ini, skuad bimbingan Mohd Shafeirul Zaman Abd Majid mengumpul 24 mata meninggalkan pencabar terdekat Temerloh yang meraih 20 mata.


Bagi Mohd Shafeirul Zaman, kelebihan selaku juara liga musim ini diharap menjadi pembakar semangat kepada pemain untuk terus melakar kejayaan pada kejohanan disertai selepas ini.

Menurutnya, persediaan lebih dua bulan berjaya membentuk pasukan mantap dengan gandingan pemain senior dan junior yang dicungkil menerusi beberapa kejohanan peringkat daerah.


"Sasaran awal kami adalah merangkul dua kejuaraan, juara liga dan perlawanan akhir Kejohanan Hoki Liga Bawah 20 tahun secara serentak namun impian itu tidak menjadi kenyataan.


"Kita hanya mampu merangkul juara liga saja manakala juara perlawanan akhir milik Temerloh yang menang tipis 2-1," katanya selepas perlawanan akhir di Stadium Wisma Belia Indera Mahkota.

Selaku jurulatih beliau puas hati dengan kejayaan musim ini walaupun masih ada beberapa kepincangan dalam pasukan Kuantan terutama membabitkan kecergasan pemain.


Mohd Shafeirul Zaman berkata, beberapa pemain seperti Mohd Saihan Tajul Rahim dan Muhammad Arif Shafie Ishak berjaya mempamerkan permainan bermutu dan masa depan mereka cerah jika mendapat pendedahan.

"Saya harap ramai pemain Kuantan terpilih mewakili Pahang yang akan menyertai Kejohanan Hoki Liga Kebangsaan Bawah 21 kerana menerusi kejohanan itu, pemain akan lebih terdedah dengan permainan bermutu tinggi.


"Impian melihat lebih ramai pemain berbakat terpilih mewakili negara akan menjadi kenyataan jika semua pihak memainkan peranan dengan mengadakan lebih banyak kejohanan di peringkat negeri dan kebangsaan," katanya.


Anugerah pemain remaja terbaik kejohanan milik Muhammad Arif Shafie Ishak dan pemain terbaik kejohanan, Mohd Saihan Tajul Rahim yang mewakili pasukan Kuantan.


Kejohanan itu dianjur Majlis Sukan Pahang (MSP) dengan kerjasama Persatuan Hoki Daerah Kuantan, Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) dan Nestle Sdn Bhd antara lain bertujuan mencungkil bakat pemain remaja dan gelanggang pemilihan pemain yang akan mewakili Tok Gajah pada SUKMA XV1 Kuala Lumpur.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/19
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved