Rabu, 10 Julai 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Pemain mahu Revington

Posted: 09 Jul 2013 09:13 AM PDT

Kuala Lumpur: Walaupun masih membisu mengenai masa depannya, sudah ada desakan daripada barisan pemain meminta Paul Revington kekal memikul tugas sebagai ketua jurulatih skuad hoki negara.

Bagi mereka, Revington perlu kekal kerana andai beliau meninggalkan tugasnya selepas saingan Separuh Akhir Liga Hoki Dunia berakhir, bukan mudah bagi penggantinya menggalas tugas selepas itu.


Skuad negara kini masih mempunyai satu tugas besar iaitu turun pada saingan Piala Asia di Ipoh bermula 24 Ogos yang menjanjikan satu tiket slot ke Piala Dunia, peluang terbaik untuk skuad negara ke pentas tertinggi itu sejak membuat penampilan terakhir pada 2002.

Meskipun berada dalam senarai pilihan untuk mengisi baki slot ke Piala Dunia, ia masih tidak pasti kerana segala-galanya bergantung kepada lima kejohanan antara benua yang bakal berlangsung selepas ini termasuk Piala Asia.


"Saya tidak kisah kami dibimbing mana-mana jurulatih tapi setakat ini kami sudah serasi bersama Revington. Dia seorang jurulatih yang bagus.


"Saya rasa kalau ganti jurulatih lain dalam tempoh dua bulan sebelum Piala Asia memang tidak munasabah sebab sudah tentu kami perlu sesuaikan corak permainan dengan jurulatih baru," kata ketua pasukan, Mohd Shahrun Nabil Abdullah.

Perkara sama diakui penyerang veteran negara, Chua Boon Huat yang begitu mengharapkan jurulatih berusia 39 tahun dari Afrika Selatan itu kekal membimbing pasukan.


"Apapun kita tunggu keputusannya tapi saya harap Revington kekal sebab dia baru saja membimbing skuad negara," katanya.

Revington terus berteka-teki ketika ditanya mengenai keputusannya selepas berakhir saingan Separuh Akhir Liga Hoki Dunia di Johor Bahru tapi beliau seolah-olah memberi petanda untuk kekal apabila menegaskan akan fokus terhadap saingan Piala Asia pula selepas ini.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/09

Pit bukan untuk media

Posted: 09 Jul 2013 09:02 AM PDT

London: Insiden seorang jurukamera cedera dirempuh tayar kereta Formula Satu pada perlumbaan Grand Prix Jerman, Ahad lalu memaksa supremo sukan itu, Bernie Ecclestone mengarahkan semua krew televisyen dan gambar tidak berada di pit sepanjang perlumbaan.

Mekanik bertugas memakai topi keledar di pit tapi ada kumpulan yang tidak memakai peralatan keselamatan, termasuk media tapi dibenarkan berada di tempat sama sekali gus memaksa pihak bertanggungjawab mengetatkan prosedur keselamatan di litar perlumbaan.


Ahad lalu, jurukamera, Paul Allen yang ditugaskan merakamkan gambar bagi pihak Pengurusan Formula Satu (FOM) dan Ecclestone menyifatkan kemalangan akibat tayar kereta Mark Webber dari Red Bull itu terpencil.

"Mekanik berada di tempat kejadian dan tayar itu boleh terkena sesiapa saja di situ," kata Ecclestone.


"Jurukamera itu tidak melihat ke arah tayar dan dia berada di tempat dan waktu yang salah. Selepas ini, semua krew televisyen dan gambar akan hanya dibenarkan untuk menjalankan tugas di sebalik dinding keselamatan." Allen mengalami kecederaan tulang selangka selain beberapa tulang rusuknya retak. Dalam satu kenyataan, FOM berkata, keadaan jurukamera itu stabil dan dijangka pulih sepenuhnya dalam waktu singkat.


Ketua pasukan Mercedes Ross Brawn berkata, sudah tiba masanya semua pihak perlu memikirkan semula soal keselamatan di litar.

"Semua yang berada di litar perlu memakai topi keledar," katanya. "Memang wajar kita menilai semula semua perkara berkaitan keselamatan." Sementara itu, ketua pasukan Red Bull Christian Horner yang pernah didenda kerana kegagalannya menyediakan peralatan keselamatan kepada ahli pasukan sependapat dengan Brawn.


"Semua jentera F1 memiliki kuasa yang tinggi dan tidak mustahil ia boleh mencederakan sesiapa saja," katanya selepas menyaksikan pemandunya, Sebastian Vettel menang buat pertama kali di litar Nuerburgring. - Reuters

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/09
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved