Rabu, 10 Julai 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Tangisan terima sumbangan

Posted: 09 Jul 2013 11:01 AM PDT

Shah Alam: Hanya air mata kesyukuran yang mampu menggambarkan kegembiraan seorang lelaki warga emas ketika menerima sumbangan kali pertama dalam hidupnya.

Kegembiraan itu jelas terpancar di wajah Mahamad Shakar Omar, 71, pada mulanya enggan menerima bantuan itu kerana menyifatkan terdapat penerima lain yang lebih layak dan daif berbandingnya yang masih sempurna daripada segi mental dan fizikal.


Beliau berkata, sejak kematian isteri pada 1999, dia hidup bersendirian dan menyara kehidupan hasil bantuan keluarga terdekat dan tidak pernah menerima bantuan daripada agensi kebajikan.

"Alhamdulillah saya bersyukur dengan bantuan daripada Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA). Saya sangat terharu kerana masih ada yang sudi memberi sumbangan.


"Saya menganggap bantuan ini rezeki daripada Allah. Saya tidak pernah menerima bantuan mana-mana pihak dan MBSA agensi pertama yang menghulurkan sumbangan kepada saya," katanya ketika ditemui di rumahnya di Paya Jaras, di sini.


Sementara itu, Datuk Bandar Shah Alam Datuk Mohd Jaafar Mohd Atan berkata, edaran sumbangan berkenaan adalah acara tahunan MBSA setiap kali bermula Ramadan.

Foto

MAHAMAD Shakar menitiskan air mata sambil diperhatikan Mohd Jaafar selepas menerima sumbangan daripada MBSA, semalam.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/10
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved