Isnin, 15 Julai 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Zaha, Januzaj memukau

Posted: 14 Jul 2013 09:55 AM PDT

Bangkok: David Moyes tertarik dengan penampilan sulung menakjubkan dua bintang sedang meningkat ketika beliau mengalami kekalahan mengejut pada perlawanan pertamanya menguruskan kelab itu di Thailand, kelmarin.

Persembahan hambar kelab juara Liga Perdana itu bagaimanapun diselamatkan dengan penampilan penuh helah pemain remaja Belgium Adnan Januzaj, sebelum pemain baru Wilfried Zaha masuk sebagai pemain gantian dan hampir menyamakan kedudukan.


Selepas 27 tahun dan 38 trofi di bawah kendalian Alex Ferguson, Moyes mengakui kekalahan 0-1 di tangan Bintang Singha, pasukan yang dibentuk daripada pemain terbaik liga Thai, bukanlah satu keputusan yang cemerlang.

Namun beliau agak terpikat dengan Zaha, wira Crystal Palace yang membantu kelab itu melangkah ke Liga Perdana, dan berasakan dia pasti bersedia bagi penampilan sulung kompetitif musim ini.


"Saya fikir apabila Wilf masuk dia memberikan kami suntikan semangat. Dia bagaimanapun tidak bernasib baik kerana gagal menjaringkan gol," kata Moyes yang menambah "Saya harap begitulah" apabila ditanya jika Zaha akan diberi peluang musim baru ini.


"Kami akan pantau apa yang dilakukannya. Kami membawanya ke sini untuk memberinya peluang," kata pengendali berbangsa Scotland itu.

Foto

JANUZAJ (kanan) pantas.

Foto

MOYES (kanan) melambai tangan kepada penyokong walaupun United tewas.

"Ini kali pertama saya bekerja dengannya, kali pertama saya berpeluang melihatnya secara dekat jadi dia pastinya menjadi sebahagian daripada skuad dan kami akan berusaha memberinya peluang dalam pasukan utama sebanyak mungkin." Selepas masuk pada babak kedua, Zaha terlepas satu tandukan dari jarak dekat namun lapan minit sebelum tamat, dia hampir menyelamatkan United daripada diaibkan apabila sepakan lencongnya menggegar palang dari dalam kotak penalti.


Januzaj, 18, memulakan perlawanan di kanan dan dia memukau dengan sentuhan one-touch, kepantasan dan hantaran tepat.

"Saya fikir dia bermain baik malam ini, saya fikir dia satu kelebihan buat kami," kata Moyes mengenai Januzaj.- AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/15

Kerah latihan keras fizikal

Posted: 14 Jul 2013 09:48 AM PDT

Kuala Lumpur: Tan Kim Her menjangkakan perebutan gelaran juara beregu lelaki pada Kejohanan Dunia di Guangzhou, China 5-11 Ogos depan lebih cenderung kepada pertarungan mental dan fizikal pemain.

Justeru beliau mengerah keringat pemain, mengikuti latihan fizikal yang dikendalikan jurulatih fizikal Institut Sukan Negara (ISN) Rosdhi Abdul Ghani untuk tempoh tiga minggu.


"Pada pemerhatian saya, setiap kali bermain di China, permainan menjadi perlahan dan tidak boleh mematikan bulu tangkis terlalu awal. Saya pasti, kali ini juga China akan menggunakan bulu tangkis yang bergerak perlahan," kata Kim Her.

Sambil mengakui ada pemain yang merungut kepenatan dan sakit-sakit badan ketika menjalani latihan fizikal itu, beliau berkata: "Jika bukan sekarang merasai kepenatan, bila lagi?" "Dalam tempoh tiga minggu, pemain akan mengikuti latihan ketahanan fizikal dan ketangkasan. Permainan rali panjang akan menentukan pemenang pada setiap perlawanan.


"Jika skil menjadi ukuran, Indonesia dan gandingan Eropah ada peluang untuk menang namun beraksi di Guangzhou nanti, saya pasti ketahanan fizikal dan mental menjadi penentu. Korea, China dan Jepun lebih mengutamakan kekuatan, jadi pemain kita terutamanya Koo Kien Keat-Tan Boon Heong mesti meningkatkan kekuatan fizikal dan ketahanan mental," kata Kim Her lagi.


Selain latihan berjalan lancar, Kim Her berkata, tiada pemain negara di belenggu masalah kecederaan.

Skuad negara akan bertolak ke Hong Kong 25 Julai ini, untuk menjalani latihan pusat, tiga hari selepas undian dikeluarkan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/15
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved