Isnin, 15 Julai 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


6 tembakan rambang

Posted: 14 Jul 2013 11:22 AM PDT

Butterworth: "Dia Ravindran) baru tamat menjalani Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) dan akan mendaftar di sebuah kolej minggu hadapan, tetapi hasratnya melanjutkan pelajaran tidak kesampaian," kata N Suppiah, kenalan rapat bapa M Ravindran, 19, yang maut ditembak dua suspek tidak dikenali.

Suppiah, 54, berkata, ketika kejadian jam 10 malam kelmarin, dia berada di rumah lelaki itu di Kampung Ujong Batu kerana datang bertemu bapa mangsa yang dikenali sebagai Marimuthu.

"Ketika kejadian saya sedang berbual dengan bapa mendiang di rumahnya kira-kira 600 meter dari tempat kejadian sebelum dimaklumkan penduduk kampung Ravindran ditembak," katanya yang berasal dari Jelutong.

Menurutnya, dia bersama keluarga mendiang bergegas ke lokasi kejadian sebelum mendapati Ravindran sudah dikejarkan ke hospital.

Foto

ANGGOTA unit forensik melakukan siasatan terhadap kenderaan yang terkena tembakan.


Katanya, dia kemudian menuju ke kereta Proton Wira miliknya di parkir tidak jauh dari tempat kejadian dan terkejut apabila mendapati kenderaannya turut mempunyai kesan tembakan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/15

Kapal terbakar

Posted: 14 Jul 2013 11:13 AM PDT

Johor Bahru: Kecekapan anggota Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia (APMM) dan Pasukan Gerakan Marin (PGM) berjaya menyelamatkan 22 daripada 23 kru sebuah kapal tangki yang terbakar di 2.6 batu nautika Selatan Pulau Kukup, Pontian di sini, petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.40 petang itu, pasukan keselamatan menerima panggilan kecemasan memaklumkan sebuah kapal tangki terbakar.

Pemeriksaan awal mendapati, kapal MT Samudera yang didaftarkan di Sierra Leone dalam perjalanan dari Pulau Batam, Indonesia ke Chittagong, Bangladesh sebelum kebakaran berlaku di bilik enjin kapal itu.

Pasukan keselamatan yang tiba di lokasi kira-kira 10 minit kemudian mendapati terdapat 23 kru warga negara India di dalam kapal itu.

Foto

KAPAL tangki MT Samudera mengalami kebakaran pada enjin.


Bagaimanapun pemilik kapal mengarahkan krunya supaya jangan keluar dari kapal berkenaan, sekali gus menyukarkan usaha menyelamat.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/15
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved