Selasa, 9 Julai 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Mana ada pinjaman!

Posted: 08 Jul 2013 09:19 AM PDT

Kuala Lumpur: Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) tidak mahu pembatalan penggunaan pemain pinjaman pada kempen Piala Malaysia bermula Ogos ini dijadikan isu memandangkan peraturan baru itu sudah dipersetujui semua pasukan sebelum ini.

Setiausaha Agung Hamidin Mohd Amin berkata, semua 16 pasukan bertanding tidak dibenarkan mengambil pemain pinjaman berbanding sebelum ini apabila mereka boleh meminjam tiga pemain daripada pasukan lain yang tidak layak beraksi.


"Peraturan ini sudah diputuskan sebelum Liga Malaysia (Liga-M) bermula musim ini dan isu ini tidak boleh disensasikan kerana semua pasukan sudah diberitahu lebih awal," katanya.

Sama ada sedar ataupun tidak, masih ada pasukan berhajat mengambil pemain pinjaman bagi mengharungi Piala Malaysia bermula 17 Ogos, antaranya pasukan kelab dari Terengganu, T-Team.


Menerusi laporan BERNAMA kelmarin, pengurusan T-Team menyuarakan hasrat meminjam tiga pemain luar untuk memperkuatkan cabaran skuad itu bagi kempen Piala Malaysia, namun mereka belum mengumumkan pemain berkenaan.


"Saya tahu memang ada pasukan mahu memohon menggunakan pemain pinjaman tapi perkara ini tidak boleh dilakukan kerana ia sudah diputuskan sebelum ini." Sepuluh pasukan teratas Liga Super, LionsXII, Selangor, Johor Darul Takzim (DT), Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Kelantan, Pahang, PKNS FC, Perak, Terengganu dan T-Team layak automatik manakala empat pasukan Liga Perdana yang turut menempah tempat ialah Sarawak, Sime Darby, Johor dan Kedah.

Foto

Hamidin Mohd Amin

Empat pasukan lagi akan beraksi dalam perlawanan play-off esok iaitu Felda United menentang Pos Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil manakala Negeri Sembilan berdepan Sabah di Stadium Shah Alam bagi merebut dua lagi tiket bersaing dalam saingan peringkat kumpulan Piala Malaysia.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/08

'Zaha hak United'

Posted: 08 Jul 2013 09:10 AM PDT

London: Pengurus Crystal Palace, Ian Holloway tidak akan cuba mendapatkan semula Wilfried Zaha kerana mahu memberi peluang kepada bintang muda itu menikmati aksi di Manchester United.

Pemain antarabangsa England berusia 20 tahun itu dibeli United Januari lalu sebelum dipinjamkan semula kepada Palace yang memenangi aksi play-off Liga Kejuaraan.


Palace dilapor mungkin meminta United melanjutkan tempoh pinjaman Zaha ketika mereka berusaha untuk kekal dalam Liga Perdana namun Holloway tidak merancang sebegitu.

"Saya tidak pernah terfikir walaupun seminit untuk meminta David Moyes meminjamkan Zaha kepada kami," kata Holloway.


"Saya tidak fikir ia adil buat Zaha. Dia perlu bersama United.


"Saya amat mengenali Moyes, jika ada kelab selain United yang ingin diwakili Zaha, pastinya Crystal Palace. Justeru, kami rasa biarlah dia kekal di situ.

"Secara jujur saya merasakan pemain itu seronok apabila mendapat peluang bermain di United dan saya yakin dia akan tampil dalam skuad utama.


"Saya mengharapkan yang terbaik dalam kariernya dan tahniah kepada United kerana membelinya.

"Sir Alex Ferguson jarang melakukan kesilapan dan David Moyes pasti gembira apabila mendapati beliau mempunyai pemain berbakat, kerana dia mampu memenangi perlawanan pada tahap tinggi." - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/08
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved