Selasa, 9 Julai 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Pelajar disamun

Posted: 08 Jul 2013 12:49 PM PDT

Kaherah: Seorang pelajar Malaysia cedera ditumbuk dihidung selain belakang tubuhnya dikelar dengan pisau oleh sekumpulan lima perompak di tengah bandar raya bersejarah ini, malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 11 malam itu, mangsa seorang pelajar jurusan Syariah, Mohamad Mohd Azlan, 21, cuba disamun penjenayah warga tempatan Mesir ketika pulang ke asrama penginapan pelajar Malaysia dengan berjalan kaki.

Kejadian itu menyebabkan hidung mangsa bengkak dan mengalami pendarahan serius akibat ditumbuk penjenayah yang sebelum itu menyerang mangsa di tepi jalan 200 meter dari kediaman pelajar di Haiyul Asyar, di sini.

Seorang rakan mangsa, Abdullah Afif Said, 21, berkata kejadian berlaku ketika mereka sedang berjalan kaki pulang sebelum menyedari beberapa lelaki tempatan cuba menghampiri mereka.

Foto

MOHAMAD menunjukkan kecederaan di muka dan badannya.


"Saya yang tidak sedap hati kemudian mempercepatkan langkah sebelum dua daripada penjenayah itu menangkap seorang rakan saya, Abdul Rahman Ahmad, 21. Tiga lagi penjenayah yang muncul entah dari mana kemudian menangkap Mohamad.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/09

3 das cabut nyawa

Posted: 08 Jul 2013 12:49 PM PDT

Bachok: "Saya melihat mangsa terkulai dan terketar-ketar menahan kesakitan. Saya cuba membantunya mengucap dua kalimah syahadah tetapi tidak sempat sebelum arwah menghembuskan nafas terakhir," kata Mohamad Deris, 64, yang sempat melihat Penolong Kanan Hal Ehwal Murid (HEM) Sekolah Kebangsaan Beris Panchor di sini, Hashim Mat Zain, 43, nazak sebelum meninggal dunia akibat ditembak sebaik keluar dari sekolah tempat dia mengajar.

Dalam kejadian jam 1.45 tengah hari itu, Hashim yang mengajar mata pelajaran muzik ditembak ketika memandu keretanya jenis Mercedes Benz keluar dari pintu pagar sekolah dipercayai untuk pulang ke rumah selepas selesai sesi persekolahan.

Mangsa dipercayai ditembak empat das oleh penyerangnya dengan tiga tembakan berkenaan terkena badan. Selepas ditembak, mangsa dikatakan sempat memandu keretanya sejauh kira-kira 300 meter sebelum kenderaan itu terbabas ke kiri jalan lalu melanggar sebuah rumah di kawasan berhampiran sekolah.

Mayat mangsa dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) Kota Bharu untuk dibedah siasat sebelum dituntut ahli keluarganya untuk pengebumian.

Foto

ANGGOTA polis memeriksa kereta dipandu mangsa.

Foto

NUR Haziani bersama anak-anak.


Mohamad berkata, sebelum kejadian, dia sedang tidur tetapi terjaga sebaik dikejutkan bunyi letupan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/09
Kredit: www.hmetro.com.my

1 ulasan:

Sandra Ovia Loan Firm on 22 Disember 2015 pada 5:39 PG berkata...

Hello, Saya Puan Sandra Ovia, wang pemberi pinjaman swasta, adakah anda dalam hutang? Anda memerlukan rangsangan kewangan? kami juga menyediakan pinjaman akhir tahun, pinjaman untuk christmas pakej, tahun baru, seorang sehingga bil anda, mengembangkan perniagaan anda dan juga untuk pengubahsuaian rumah anda. Saya memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat tempatan, antarabangsa dan juga pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui E-mel: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan untuk syarikat pinjaman kami dan kami akan memberikan anda perkhidmatan yang terbaik kami.

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved