Isnin, 17 Disember 2012

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Buaya terjerat

Posted: 16 Dec 2012 01:01 PM PST

SARATOK: Sangkaan seorang nelayan dia menangkap ikan besar ketika menarik jaring dipasang di Sungai Krian, di sini, kelmarin meleset sebaliknya dikejutkan dengan kelibat seekor buaya sepanjang kira-kira 2.5 meter.

Zipni Jali, 42, berkata, ketika menarik jaringnya dengan dibantu anaknya, Faizal, 18, dia terasa sesuatu yang berat tersangkut pada peralatan menangkap ikan itu.


Katanya, pada mulanya dia menyangka ikan besar tersangkut pada jaring, namun terkejut apabila melihat seekor buaya katak terjerat dalam jaring berkenaan. "Saya amat terkejut kerana sepanjang umur hidup ini pertama kali buaya terjerat dalam jaring yang saya pasang," katanya ketika ditemui.

Menurut Zipni, Sungai Krian menjadi lubuk buaya terutama di sekitar Tanjung Kelimah namun setakat ini belum ada kes serangan ke atas penduduk dilaporkan.


Ketika ditanya apa yang dilakukan kepada buaya itu, Zipni berkata, buaya yang masih hidup itu dilepaskan sejurus jaring yang tersangkut pada mulut buaya itu dilucutkan.


"Saya tidak tahu apa lagi yang harus dilakukan dan saya tidak membunuhnya kerana saya percaya reptilia ini bersifat pendendam," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/17



Hanya untuk pelanggan tetap

Posted: 16 Dec 2012 11:34 AM PST

KUALA LUMPUR: Tujuh wanita warga asing serta seorang warga tempatan ditahan Bahagian Maksiat, Kongsi Gelap dan Perjudian (D7) kerana melakukan aktiviti tidak bermoral ketika pemeriksaan biasa terhadap sebuah pusat hiburan haram di Jalan Pudu, di sini, kelmarin.

Dalam serbuan jam 1 pagi itu, dua lelaki tempatan turut ditahan selepas didapati berada dalam senarai dikehendaki kerana kes dadah di premis tiga tingkat berkenaan.


Menurut jurucakap polis, operasi berkenaan pada mulanya hanya bertujuan mengesan individu dikehendaki selain membuat pemeriksaan terhadap pusat hiburan.

"Ketika anggota polis menjalankan pemeriksaan di pusat hiburan itu, mereka menemui bilik dilengkapi tilam serta rak tuala, malah lebih mencurigakan puluhan kondom turut ditemui.


"Hasil semakan mendapati tiga dari wanita terbabit berasal dari China manakala tiga lagi dari Vietnam berusia 20-an yang semuanya menyalahguna pas lawatan sosial," katanya.


Menurutnya, siasatan awal mendapati pusat hiburan berkenaan menawarkan perkhidmatan seks hanya kepada pelanggan tetap.

Katanya, mereka yang ditahan termasuk seorang wanita tempatan dipercayai bertindak sebagai pengurus pusat hiburan itu dibawa ke IPD Dang Wangi untuk tindakan lanjut.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/17



Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved